Marilen Pirtea consideră că antreprenorii din Banat ar putea profita de problemele marilor investitori din domeniul „automotive” obligați să își suspende activitatea în Ucraina și Rusia

Spre deosebire de alte voci din mediul public, Marilen Pirtea, deputat PNL Timiș și rector al UVT, consideră că firmele care relocarea activităților suspendate ale marilor investitori din Ucraina și Rusia în România nu este o alternativă realistă, cel puțin nu pe termen scurt și mediu.  În acest condiții, Pirtea spune că vidul creat de operațiunile suspendate poate fi acoperit, în schimb, de IMM-urile antreprenorilor din România, cu precădere de cei din Banat.

„Ne aflăm într-un moment de suprapunere a trei crize, energetică, pandemică și militară, invazia  Rusiei în Ucraina suprapunându-se cu o perioada de instabilitate în întreaga lume. Mai mult însă, în economia reală se manifestă și un blocaj semi-generalizat al lanțurilor de aprovizionare cu microprocesoare și semiconductori, care se utilizează în toate produsele electronice sau care depind de componente electronice. Producția de electrocasnice, echipamente IC&C, echipamente video, tehnică sofisticată din transporturi auto, robotică, aviație sau tehnologie de vârf pentru agricultură, sunt câteva dintre sectoarele productive în care criza majoră de microcipuri a condus la întârzieri de luni de zile, până la 12 sau 18 luni, pentru comenzi de echipamente complexe. Toți producătorii majori sunt afectați, de la producătorii germani, francezi sau japonezi din industria auto, până la furnizorii globali de telefoane mobile sau laptopuri”, observă, în primul rând, deputatul.

„Războiul din Ucraina amplifică în plan european o contracție a economiei reale, datorată întârzierilor mari generate în ciclurile productive de absența critică a microcipurilor. Germania este singura economie europeană care a înregistrat inaugurarea unei noi fabrici de semiconductori, care, este adevărat, a însemnat o investiție Bosch de 1 miliard de euro, proiectată și derulată timp de zece ani, până la deschiderea din 2021. Retragerea companiilor din domeniul automotive din Ucraina este acum forțată de violența și pericolele critice ale războiului din această țară,

 » sursa: ziuadevest.ro