Depoul CFR Fetești, abandonat de Ministerul Transporturilor. Adrian Costea (AUR): Sunt necesare investiții pentru reluarea activității

Depoul CFR Fetești, ce deservea în trecut un nod feroviar de importanță națională, a fost abandonat de Ministerul Transporturilor și a trecut într-un con de umbră, deși potențial există. Depoul Fetești este clasificat ca monument istoric, însă nici din acest punct de vedere nu se observă progrese – Ministerul Culturii nu a reabilitat până această oră acest obiectiv, în ciuda importanței sale. În acest context, senatorul AUR Adrian Costea reiterează, în urma unei vizite de teren, importanța relansării traficului feroviar în regiunea de Sud-Est și valorificarea acestui obiectiv.

Depoul Fetești, contemporan cu podurile dunărene proiectate de Anghel Saligny, era renumit pe plan național pentru specialiștii pe care i-a format în domeniul reparației de locomotive. În perioada sa de glorie, avea peste 1000 de angajați. Din păcate, începând cu anii 2000, din cauza managementului defectuos și a lipsei de politici care să mențină infrastructura feroviară moștenită din trecut, activitatea acestuia s-a oprit.

„În prezent, personalul a fost subdimensionat deliberat pentru ca Depoul Fetești să devină irelevant chiar și la nivel regional. Sporadic, sunt verificate locomotive cu care se realizează manevre. De acestea se ocupă un singur angajat: un domn ajuns la respectabila vârstă de 60 ani, cu experiență de acar.

În actele Ministerului Transporturilor, Depoul Fetești ar fi punct de lucru pentru Depoul de la Palas (Constanța), acolo unde au migrat toți foștii angajați de la Fetești care au fost disponibilizați. În practică, la Depoul Fetești nu se mai întâmplă mai nimic. Starea impozantei clădiri în care funcționau atelierele de reparații este una de degradare accentuată”, a punctat senatorul AUR în adresa înaintată Ministerelor Transporturilor și Culturii.

Adrian Costea a reiterat importanța relansării traficului feroviar în regiunea de Sud-Est și a solicitat răspuns la următoarele întrebări,

  1. Există proiecte de investiții necesare revitalizării activității acestui important obiectiv care poate deservi în continuare un nod feroviar aflat pe cea mai importantă magistrală a țării?
  1. Pentru Ministerul Culturii: Există inițiative de reabilitare a acestui vechi obiectiv industrial, având în vedere că Depoul Fetești este clasificat drept monument istoric de mare importanță?