Vai de școala noastră!


Nu sunt un expert în domeniu și nu știu dacă modificările anunțate miercuri de ministrul Sorin Cîmpeanu fac parte din marele program „România Educată” a lui Klaus Iohannis sau noutățile anunțate de dînsul fac parte din ultimul program de bulibășire a școlii românești. Din ce îmi aduc aminte, parcă în România Educată nu se vorbea de dispariția tezelor și nici de cele N module de învățare alternate cu unul de odihnă. Probabil că ministrul Cîmpeanu (pe care îl percepusem ca pe un cadru didactic mai serios de la Universitatea de Științe Agricole și Medicină Veterinară din București) a fost îmbătate de cap de o cercetătoare blondă. O fi el un serios, cu morgă, chiar fără umor, dar ca ministru al Educației începe să fie din ce în ce mai departe de ce are nevoie învățămîntul românesc.

După vreo două secole de școală, domnul ministru Sorin Cîmpeanu a descoperit „nevoia de a alterna module de învățare de 6-7-8 săptămâni cu module de repaus”, de parcă pînă acum nu erau tot module de învățare alternate cu vacanțe. Marea contribuție a inginerului de îmbunătățiri funciare stă în faptul că, de la toamnă,  modulele și vacanțele sunt alternate altfel. Asta este contribuția sa la bulibășirea domeniului. S-ar putea să se adauge și altele. În conferința de presă de miercuri, prilej cu care a anunțat măsurile epocale, domnul ministru ne-a lăsat să înțelegem că mai urmează și alte „minuni” în domeniu.

Citez din domnul ministru:

”Intenționăm să revizuim regulamentul de organizare și funcționare din învățământul preuniversitar în sensul renunțării la obligativitatea acestor teze semestriale”.

Anunțul epocal al politicianului născut din studierea solului și a îmbunătățirilor funciare are o doză de ambiguitate. ”Intenționăm”, zice dînsul. Ce-o ieși, om vedea! Mai ales că ”am luat act și de solicitarea elevilor, pe care o susțin, aceea a unei evaluări standardizate, sumative, la final de an școlar și solicită elevii și eu evaluarea standardizată predictivă la început de an școlar. Este un model pedagogic pe care îl avem în atenție și împreună cu specialiștii în științele Educației îl vom analiza și îl vom implementa încă din anul școlar 2022-2023 prin modificarea ROFUIP”.

Sunt gata să trec peste nuanțele exprimării agricole ale domnului ministru și să rețin doar ”evaluarea standardizată, sumativă”, cerută de elevi pe care solicitare o susține și „eu“, adică domnul ministru și care „este un model pedagogic pe care îl avem în atenție împreună cu specialiștii în științele Educației și îl vom analiza și îl vom implementa încă din anul școlar 2022-2023”.

Domnul ministru Cîmpeanu o fi avînd un plan de realizat la hectar și a ieșit la raport înainte să fi terminat discuțiile cu specialiștii în educație și cu blondele care îl înconjoară? Anunțul rămîne de rîsul curcilor! Sună ca în Caragiale.

-Dragi români, vă garantez că se va moderniza sigur! Dar nu știm cum! Exact ca în România Educată! Va fi educată dar nu știm cum și de cînd!

Trec și peste faptul că bulibășeala tinde să fie generalizată. Iată un concept nou despre medie, lansat de inginerul pedolog Sorin Cîmpeanu:

”Tocmai asta am spus, vom avea medii cu siguranță la finele anului școlar. Mediile încheiate la final de semestru… aș vrea să vă atrag atenția asupra faptului că nu au avut nici o relevanță și nici nu au fost folosite. Deci, se va da libertate profesorilor să-și organizeze evaluările pe parcurs, în funcție de calendar, de structură, în funcție de ritmul de predare a materiei, în funcție de toate aceste elemente. Repet, precizări vom avea în ROFUIP”.

Cum va fi calculată media unui elev la matematică? Cum vrea dl profesor!? Cum se calculează eficiența proiectului anunțat de domnul ministru Cîmpeanu? Ca și a altor politicieni care dau din gură și taie frunze la cîini!

Din păcate, un alt specialist nepriceput în domeniu agită pentru a nu știu cîta oară apele tulburi educației și ale învățămîntului. Inspirat de practici agricole, domnul Cîmpeanu își imaginează ca dacă intervine în calendar și în sistemul de notare obține o producție mai mare de cunoaștere și inteligență, urmînd ca înjurăturile profesorilor să se scadă la sfîrșit.

În loc să înceapă de la condiția corpului profesoral și de la dotarea școlilor, ministrul agricol al Educației încearcă să o modernizeze încercînd să creeze o nouă ordine în ghiozdanul elevilor!

Preluat: https://www.cotidianul.ro/vai-de-scoala-noastra/

Lasă un răspuns