Anul viitor ar putea fi inconfortabil pentru șefii celor mai mari firme de tehnologie din lume. Eforturile se accelerează pentru a reduce puterea proprietarului Facebook, Amazon, Apple și Google, Alphabet.
Autoritățile, în special în SUA și Europa, sunt din ce în ce mai dure în ceea ce privește problemele de concurență și este probabil să fie un câmp de luptă cheie în 2021.
Cu toate acestea, dacă preocupările dvs. privind tehnologia sunt puțin mai aproape de casă, anul viitor ar putea avea și evoluții pentru dvs. Pregătește-te pentru mai multe tehnologii și servicii pentru a face munca la domiciliu mai ușoară și mai sigură.
Pentru mai multe detalii despre acest lucru și despre tendințele tehnologice în domeniul aerospațial și al comerțului cu amănuntul pentru 2021, citiți mai departe.
Represiune Big Tech
În ultimele săptămâni ale anului 2020, s-au arătat nori mari pentru Google, Facebook, Amazon și Apple, ceea ce ar putea face din 2021 un an incomod.
La începutul acestei luni, autoritățile de reglementare federale din SUA și peste 45 de procurori de stat au dat în judecată Facebook , acuzând compania de socializare că a întreprins acțiuni ilegale pentru a cumpăra rivali și a înăbuși concurența.
Tot în decembrie, Comisia Europeană și-a dezvăluit Legea privind serviciile digitale și Legea piețelor digitale – proiect de legislație care ar revizui complet modul în care este reglementată Big Tech.
În Marea Britanie, Autoritatea pentru concurență și piețe a propus un cod de conduită obligatoriu din punct de vedere juridic și a recomandat acordarea unei noi unități a piețelor digitale puterea de a impune sancțiuni semnificative.
Sectorul tehnologic va fi foarte dornic să vadă cum gestionează administrația președintelui ales Joe Biden Big Tech.
În trecut, domnul Biden a fost extrem de critic față de marile firme de tehnologie, în special Facebook.
Într-un interviu acordat New York Times în ianuarie, el a spus că ar trebui revocată o legislație cheie care protejează firmele de socializare, secțiunea 230. Secțiunea 230 spune că platformele de socializare nu sunt în general responsabile pentru lucrurile ilegale sau jignitoare pe care utilizatorii le postează pe ele.
În plus, unii ar dori, de asemenea, să vadă marile firme de tehnologie despărțite , în special Amazon, Google și Facebook. Google este deja sub presiune. În octombrie, guvernul SUA a depus acuzații în care îl acuza de încălcarea legii concurenței pentru a-și păstra monopolul asupra căutărilor pe internet și a publicității online.
În apărarea lor, firmele spun că operează în industrii competitive și furnizează servicii care sunt posibile doar de la firme foarte mari.
Pe lângă concurență, SUA ar putea vedea măsuri privind confidențialitatea datelor. California are deja un act privind confidențialitatea datelor, dar există presiuni pentru a avea o politică națională.
Inovație electrică
A fost un an oribil pentru industria aerospațială. Unul dintre cei mai mari clienți ai industriei, sectorul companiilor aeriene, anulează sau întârzie comenzile, deoarece transportatorii fac față unui colaps al călătoriilor cu avionul.
În ciuda acestui spectacol de groază, ambele companii afirmă că sunt angajate în cercetare și dezvoltare, în special avioane în curs de dezvoltare care au un impact mult mai mic asupra mediului. În septembrie, Airbus a dezvăluit trei modele conceptuale alimentate cu hidrogen .
Anul viitor ar trebui ca Airbus să semneze un acord important cu Germania, Franța, Spania și Italia pentru a dezvolta o dronă mare – sistemul aerian fără pilot de rezistență lungă medie .
Așa-numita Eurodrone urmează să înceapă testele de zbor în 2025.
Tot în 2021, ai grijă la un avion electric de la Rolls-Royce numit Spirit of Innovation . Compania speră că mașina elegantă va bate recordul mondial de viteză pentru o aeronavă electrică zburând la peste 300 mph.
Evoluția retailului
De asemenea, a fost un an dezastruos pentru mulți comercianți cu amănuntul. Tendința spre cumpărături online a intrat în exces, deoarece clienții erau blocați acasă în timpul blocării.
Retailerii care supraviețuiesc s-ar putea confrunta cu o nouă tehnologie în 2021.
S-a raportat că Amazon își va extinde lanțul de magazine Go – magazine care nu au casă.
Pentru clienți, ar accelera cumpărăturile, deoarece pot ridica produsele dorite și pot părăsi magazinul. O combinație inteligentă de camere și inteligență artificială urmărește ceea ce au luat și le facturează la plecare.
Peste 20 de magazine funcționează în SUA și se așteaptă ca compania să înceapă deschiderea magazinelor Go în Marea Britanie în 2021, deși gigantul online nu a anunțat încă aceste planuri.
Pe lângă economisirea de bani în spațiul necesar pentru checkout și personalul care le conduce, cumpărăturile în stil Go minimizează și contactul cu suprafețele, care ar putea fi o atracție într-o lume post-Covid.
Potrivit lui Max Hammond, director senior și analist la Gartner, lanțurile de produse alimentare din Marea Britanie vor monitoriza modul în care clienții reacționează la tehnologie și vor lua în considerare dacă o vor prelua singuri.
„Experiența clientului justifică cheltuielile pentru acești comercianți cu amănuntul? În acest moment, cred că este un caz de afaceri dificil pentru ei să vină cu toate că vedem o mulțime de dovezi de concept”, spune el.
Lucrul din tehnologia caselor
Se pare că lucrul de acasă este aici pentru a rămâne. Potrivit unui sondaj realizat pentru CCS Insights, 60% dintre liderii de afaceri din Europa de Vest și America de Nord se așteaptă ca cel puțin 25% din forța de muncă și, în unele cazuri, tot personalul lor să lucreze cel puțin parțial de acasă – chiar și atunci când pandemia s-a terminat.
Multe firme mari s-au angajat deja să lucreze la domiciliu. În octombrie, Dropbox a declarat că tot personalul său ar putea lucra de acasă, iar Twitter are aceeași politică . Microsoft și Facebook au declarat, de asemenea, că un număr semnificativ din personalul lor poate lucra permanent de acasă.
Aceasta este o piață nouă și suculentă pentru exploatarea firmelor de tehnologie. Vă puteți aștepta la o muncă mai specială de la pachetele de acasă oferite de furnizorii de servicii de internet și alte firme de tehnologie.
„Securitatea face cu siguranță parte din predicțiile noastre atunci când vine vorba de a lucra de la domiciliu, iar asta ar putea fi un pachet. Nu doar o linie suplimentară, ci poate un router separat, poate un router cu securitate, poate și alte servicii, chiar și lucruri precum asistența IT, deoarece o companie mai mică ar putea să nu aibă o persoană de asistență IT la distanță „, spune Marina Koytcheva, vicepreședinte de prognoză la CCS Insights.
Aveți grijă și la caracteristicile suplimentare atunci când vine vorba de software pentru a ajuta oamenii să colaboreze în timp ce lucrează de acasă. Așa-numitele table digitale precum Miro și Mural au cunoscut o creștere a popularității – Mural a adăugat peste un milion de utilizatori activi în acest an.
Tehnologia sa oferă personalului o reprezentare vizuală a unui proiect la care toată lumea se poate adăuga.
Mașini autonome
Pe străzile din Phoenix, Arizona, mai mult de 300 de mașini funcționează singure, colectând și aruncând pasageri fără șofer uman la volan.
Face parte din serviciul Waymo One care, într-o premieră pentru un astfel de serviciu autonom, a fost deschis publicului în octombrie.
Cu sprijinul companiei-mamă Google Alphabet, Waymo este lider în mașinile autonome din SUA și în 2021 intenționează să extindă serviciul în Phoenix și nu numai.
„Pe măsură ce continuăm să ne extindem treptat capacitatea, ne vom deschide serviciul către mai mulți rideri printr-o aplicație complet publică. Așteptăm cu nerăbdare să facem Waymo One disponibil și pentru mai mulți oameni din mai multe locuri”, a spus un purtător de cuvânt al Waymo.
Rivalii nu sunt prea în urmă. Cruise, deținută de General Motors, își testează serviciile în San Francisco, un oraș în care vremea și amenajarea străzii sunt mai provocatoare decât soarele Phoenix.
În octombrie, Cruise a primit permisiunea de a-și testa mașinile autonome fără un șofer uman ca rezervă și planul este să lanseze un serviciu autonom precum Waymo’s, dar compania nu a spus când ar putea fi acest lucru.
Lyft își testează și mașinile autonome în San Francisco. Se crede că este mai departe în spatele Waymo și Cruise.
Între timp, în decembrie, Uber a renunțat la încercarea de a-și dezvolta propriile autoturisme. Firma și-a vândut divizia de vehicule autonome către Aurora Technologies, care este susținută de Amazon, deoarece se concentrează pe serviciile sale de taxi și livrare de alimente.
În China, AutoX este pe primul loc . La începutul acestei luni, flota sa de 25 de mașini din Shenzhen a început testarea fără șoferi de siguranță sau telecomandă.
Sursă text: bbc.com
Sursă foto: unsplash.com