Masa în oraș, un lux? Patronii de restaurante anunță un nou val de scumpiri

Distribuie acest articol!

    Va deveni o ieșire la restaurant un lux pentru români? Patronii de restaurante anunță un nou val de scumpiri pentru finalul anului, ținând cont că numărul clienților este în scădere. Aceștia pregătesc și unele modificări ale meniurilor. Industria HoReCa se va baza în continuare pe serviciile de livrare și se așteaptă la clienți mai greu de mulțumit.

    Cele mai multe restaurante au făcut deja sau vor face modificări minore sau mai semnificative ale afacerii în următoarele trei luni, o tendință vizibilă de la începutul pandemiei. Schimbarea meniurilor va fi o prioritate în următoarea perioadă pentru 62% din restaurante.

    Serviciile de livrare vor rămâne o componentă importantă a activității, fiind menționate de 45% din reprezentanții industriei ospitalității. 33% din restaurante planifică creșterea prețurilor în 2021, cea mai ridicată pondere de până acum și doar 23% mai preconizează o diminuare a activității. 

    În următoarele trei luni traficul redus de clienți va rămâne în continuare principala provocare pentru restaurante, însă impactul este în scădere puternică față de trimestrul precedent.

    Aceste concluzii sunt incluse Barometrul Gault&Millau și se bazează pe aproximativ 100 de chestionare și interviuri efectuate cu reprezentanți ai industriei ospitalității din peste 10 orașe din România.

    Ce schimbări vor face restaurantele

    62% – vor modifica meniurile

    45% – vor crește numărul livrărilor

    33% – vor crește prețurile

    23% – vor diminua activitățile

    Principalele provocări ale restaurantelor

    51% – traficul redus de clienți

    46% – pierderea unor angajați cheie

    40% – creșterea costurilor furnizorilor

    Schimbări în comportamentul clienților

    73% – creșterea interesului pentru calitatea ingredientelor

    47% – creșterea timpului petrecut în restaurant

    26% – scăderea bonului mediu


    Distribuie acest articol!