Toată ziua se vorbește despre podul dărîmat de la Luțca, din județul Neamț. Adevărul că povestea podului dărîmat naște nenumărate legende. Cel de la Luțca s-a dărîmat în epoca televiziunilor și a internetului, dar și în perioada de revopsire a PSD. De aceea, el devine mai important decît alte evenimente.
Unul dintre miile de poduri din România ieșite din garanție a fost băgat în reparații de Consiliul Județean Neamț cu o sumă nu prea mare (8,3 milioane lei). Față de tunurile date cu autostrăzi și modernizări de terasamente căi ferate din aceeași perioadă, banii sunt puțini. Devin ceva mai multicei dacă ne gîndim că podul nu a fost reconstruit, ci reabilitat. Adică vopsit, ca în povestea cu gardul și leopardul. Avea și podul de la Luțca o problemă. Era vital pentru nemțeni, arăta ca naiba și de peste 50 de ani nu fusese reparat niciodată. Avea și un „merit”. Era între cele mai lungi poduri hobanate din țară. Reparația podului de la Luțca a fost un eveniment politico-socio-cetățenesc al județului Neamț. Președintele Consiliului Județean Neamț a făcut din repararea (vopsirea) podului de la Luțca un eveniment similar coborîrii pe Lună.
” Suntem din nou la podul de la Luțca, unde Consiliul Județean face cea mai mare investiție pe podurile de pe drumurile județene. Este un pod hobanat de 216 m, investiție extrem de complexă. Voi inspecta cel puțin la fiecare două săptămâni, vreau ca constructorul să respecte termenul și lucrarea să fie executată în condiții bune”, anunța Ionel Arsene.
Cîteva luni mai tîrziu, în iulie 2021, tot el avea să spună:
„Am avut mare noroc cu un constructor foarte bun, un constructor care a lucrat susținut aici și cred că în maxim 2 luni de zile vom da în folosință acest pod, deci cu aproximativ un an mai devreme decât termenul din contract”.
Comunicare în stil american. Vorbești mult despre reabilitarea unui pod ca despre unul nou făcut peste mare de americani sau de chinezi și oamenii vor începe să creadă că amărîtul lor de pod este la fel de important ca Golden Gate. Și, într-un fel, chiar este. Dincolo de balamucul mediatic provocat de Ionel Arsene pe seama contribuției sale la noua față a podului de la Luțca, președintele Consiliului Județean Neamț a aplicat și tehnica aranjamentelor proprii mai tuturor politicienilor români, de la comune pînă la ministere și la guvern, de la pavele pînă la poduri și autostrăzi. Dăm lucrarea cuiva care poate și știe să fie „recunoscător”. Așa funcționează economia țării noastre sub teroarea puterii politice. Declarațiile sunt de ochii lumii, beneficiile sunt personale, pentru clan sau pentru partid.
Toate declarațiile lui Marcel Ciolacu, gonflate ca personajul, aveau să sufere cea mai șocantă lovitură de penibilizare. Podul de la Luțca a picat ca o construcție de mămăligă. Toate declarațiile fonfăite ale președintelui PSD trec rapid la minciuni politice. Noul PSD este tot PSD-ul de altădată, vopsit puțin la pozițiile europene și cu o garnitură rafistolată doar din nevoi de preluare a puterii în partid. Nu mai sunt marii baroni de altădată, sunt ciugulitorii umflați ai vremurilor noastre. A rămas Ionel Arsene, socotit un clasic local, un mare artist în comunicarea cu populația județului. În sfîrșit, i se dezumflă și acestuia. Reparația podului de la Luțca este cel mai spectaculos final de miorlăieli și declarații politice. Dar și o dovadă despre cum se transformă o nevoie locală într-un soi de cumetrie economică. Din fericire, mîntuiala lucrării a dat PSD-ul în vileag mai ceva decît opoziția și decît presa.
”Dragi nemțeni, vă garantez că zeci de ani podul de la Luțca nu va mai reprezenta vreo problemă pentru participanții la trafic!”, zicea Ionel Arsene. „Dragi români!”, zice Klaus Iohannis!
Țineți minte un lucru, aproape regulă în țara noastră! În spatele a mai toate declarațiile politice sforăitoare se află un pod de la Luțca gata să cadă!
Preluat: https://www.cotidianul.ro/podul-minciunilor-s-a-darimat/