Au căzut avioane, au explodat rachete și s-au scufudat vapoare. Dar așa reacție de mare nesimțire și de neam prost nici că s-a mai văzut. Guvernele au sarit să salveze ce se poate salva, să transmită compasiune, să caute vinovați și să își asume răspunderea. În România, ciu-ciu! Pur și simplu pe mahării zilei îi doare în cur. Nesimțiții de la USR PLUS, pe care premeierul îi reprezintă cu mai mare fidelitate decît pe liberali, siguri că nu se pot alege cu un șut în fund, o scaldă ca într-un concert de broaște. Orăcăie, orăcăie și nu fac nimic. Oricum, gașca lui Iohannis nu poate rămîne la putere fără sprijinul lor. Drept pentru care n-au considerat că trebuie să sară în ajutorul celor bântuiți de soartă. De ce să o facă? În tren nu erau nici Consilii Județene, nici birouri orășenești, necum membri ai guvernului, ai parlamentului, ai conducerii partidelor. Erau necăjiții, săracii, copiii, oamenii simpli. Românul de la șaibă, de la sapă și de la manivelă. Oricum nu moare. La ce să-i mai ceri scuze, să-i duci apă și un sendvici. A ajuns el acasă pe jos peste munți, a venit de la Roma și de la Viena, ce, nu poate sta o noapte în cîmpie să audă și el cum cîntă greierii Bărăganului?
Vă cer scuze. Ziaristica mă obligă să ies din limbajul academic și să spun pe șleau. Am bulit-o! Țara a ajuns sub controlul celei mai agresive găști de impostori, niște nepricepuți închipuiți, agresivi și dominați de frica străinilor guvernează ca într-o partidă de bambilici. Nu respect, nu compasiune, nu toleranță, nu proiecte serioase de guvernare.
O aiureală care perplexează populația, amețește media și păcălește Uniunea Europeană. Incidentul de pe calea ferată este același lucru cu bîlbele și întîrzierea din PNRR, cu lenea și nepăsarea lui Iohannis, cu trufia de Bulă Împărat a lui Dan Barna, cu vorbele ca niște zaruri de plumb rostogolite pe un acoperiș de tablă ale premierului Cîțu. O lume chioară, în care plătește omul necăjit și cel desemnat să devină țap ispășitor. Cum au reacționat Barna și cu Drulă la incidentul cu trenul de noapte de la Mangalia așa a răspuns toată liota politică românească față de problemele oamenilor, ale țării. La fel au tratat haosul din combatrea pandemiei, din economie, din legislație.
Cît privește calea ferată. ea se află cam în aceeași situație cu TAROM-ul, și la fel ca irigațiile, agricultura, industria. Dar, mult mai gravă. Trenul a fost doar foia de temperatură a disprețului față de cetățeni. La următoarea cursă și pe alte trasee se tamponează. De ani și ani scriem că CFR-ul este o bombă pe roți. Cu niște Drulă la putere, ea devine de trei-patru ori mai puternică. În România nu poți merge pe soșea că te lovesc zăltații și analfabeții cu permise de conducere cumpărate, nu poți transporta decît pe programe lunare și anuale. Pe Dunăre nu mai cară nici șlepurile că dau cu burta de nisip iar pe calea ferată nu poți conta pe nimic. Un papițoi din societatea civilă a fost înscăunat ca ministru al Transporturilor deși el, la viața lui, n-a coordonat trei căruțe și patru camioane. S-a făcut remarcat cu o rangă, încercînd să facă din dezastrul de la Metrorex un spectacol, nu o relansare a falitului mijloc de transport al bucureștenilor. Drulă atît pricepe și atît gîndește. Ca și Dan Barna, ca și Năsui, ca și Iulian Bulai. Transporturile și infrastructura sunt la pămînt și Drulă o ține în declarații fanteziste despre trenuri cu hidrogen și terenuri electrice. Cultura este de rîs cu festivalurile de tip megaafacere și mobilizare la distribuția de halucinogene.
Autismul politic și civic total al celor de la USR-PLUS se multiplică în cinismul bandei PDL mascată bine prin rămășițele Partidului Național Liberal. Și se consolidează cu spiritul mălăeț și prostesc al PSD-iștilor. Peisajul este cumplit și fără speranță. Arestată de nu știu cîte ori, Elena Udrea și toată gașca lui Traian Băsescu o pune de tunuri imobiliare iar Sorin Blejnar e mai ceva ca ursul care trăiește din grăsimea de pe vremea ANAF-ului.
Mă tem că arșița este și mai greu de suportat cu o așa ceată de imbecili la cîrmă.