Dorința năvalnică a șefului de sindicat din Societatea de Transport București (zisă pe scurt STB) și a șoferilor de a-l vedea demis pe directorul Adrian Criț pare prea țintită ca să nu fie dubioasă. Sună a condiție obligatorie pentru reluarea lucrului pentru că directorul n-are șapcă. Cererea categorică a greviștilor privind demisia este formulată de Vasile Petrariu, lider de sindicat dar și consilier PSD în Consiliul General al Capitalei. Fiind un consilier PSD, este normal ca șeful sindicatului STB să fie mai apropiat de Gabriela Firea decît de Nicușor Dan.
Puțini sunt cei care pun întrebări privind „pupatul” sindicatului din Capitală cu un partid politic. Dacă protestează PSD-ul, face gură și sindicatul. Dacă pe geamul PSD se vede cum Luna se plimbă maiestuos pe cer, la fel ar pluti și în privirile unui șef de sindicat înregimentat la PNL. Eu nu am nici o îndoială că șeful de sindicat înscris la un partid ar trebui să aibă ochelarii de cal ai partidului, indiferent care ar fi acesta.
Pentru că privește transportul public în cel mai mare oraș al României, eu zic că omul ar trebui să fie conectat și la SRI și la SPP! Nu de alta, dar călătorii ar fi mai în siguranță, iar șoferii ar putea raporta la cap de linie dacă au observat ceva deosebit sau dacă au auzit discuții critice printre cetățeni. Nu-i așa că o asemenea colaborare ar fi ideală pentru prinderea teroriștilor? Cît privește afacerile cu piesele de schimb, ar trebui ca ele să fie achiziționate tot printr-o firmă a muncitorilor și a președintelui de sindicat. În cel mai rău caz, aprovizionarea ar trebui să contracteze piese de schimb de calitate de la o firmă sub acoperire a SRI. Am fi altfel în situația de a circula cu autobuze mai bune și mai bine reparate!?
Întrebarea este totuși una simplă. Ați accepta să călătoriți într-o asemenea mînărie polititico-sindicalisto-informativo-economică? Eu zic că un asemenea ghiveci de interese ar putea face praf orice firmă din România. Ba, aș zice că și din Europa!
Gabriela Firea a și anunțat o tentativă de a redeveni madam Pandele-„primar de București” cu ocazia următoarelor alegeri locale. Există sau nu o legătură între demersul consilierului PSD Vasile Petrariu și strategia de campanie a fostului primar, supranumit și „Madam Pandele”? Lucrul cel mai suspect vine de la faptul că greva a debutat cam pe aceleași pagini de calendar care menționează relansarea intenției de a reveni la Primăria Capitalei. Urechile aplecate asupra culiselor politice vîjîie cu vestea că între PSD și PNL ar exista mai multe înțelegeri. Și una dintre ele ar conține și un acord de susținere a Gabrielei Firea și de către PNL la următoarele alegeri pentru Primăria Capitalei.
Ce-ar însemna asta? Că madam Pandele va încerca să revitalizeze măcar o parte din cele 24 de societăți comerciale decedate, că vom avea mai multe autobuze Otokar, că firma de transport din Voluntari va continua să pape din bugetul Capitalei, că echipa din Voluntari se va reinstala în Capitală și metropola României se va întoarce la megaconcerte și la alte împrumuturi. În ceea ce privește calitatea vieții în București, ea va crește amețitor pînă cînd va atinge nivelul din Voluntari, unde și madam Pandele își duce nopțile.
Cea mai cumplită acuzație a sindicatului nu ține de apartenența sa politică, ci de lipsa toaletelor la capul de linie al transportului bucureștean. Furtul de motorină, majorarea salariilor și afacerile cu piese de schimb figurează și ele pe lista revendicărilor.
În cîteva locuri din presă au început să transpară și alte informații din culisele STB-ului, cel atît de „înfloritor” pe vremea Gabrielei Firea. Adică încep să circule și alte informații decît cele lansate pe piață de televiziunile și site-urile vizibil îndrăgostite de madam Pandele.
Conform Libertatea, care citează Buletin de București, directorul STB Adrian Criț ar fi zis:
„Liderul de sindicat are incompatibilități. Au fost identificate mari afaceri în care este implicat, afaceri pe care le are cu STB prin centrul de sănătate și diferiți furnizori.
(…)Oare spune ceva legat de furtul de combustibil unde e parte, legat de repartizările făcute pentru a beneficia de drepturi salariale suplimentare liderii de sindicate, de faptul că salariile s-au dublat în ultimii patru ani, avem salarii cu 30% mai mari față de Voluntari”.
Drept pentru care, în așteptarea unor noi informații despre culisele grevei din transportul bucureștean, nu-mi rămîne decît să vă invit să rămîneți cu ochii pe Otokar (cele verzi, cu burduf, care se tîrăsc aproape goale spre Aeroportul Henri Coandă) și să vă gîndiți bine dacă vreți să circulați și cu alte mijloace de transport turcești.
Ca de exemplu, cu biciclete sau cu trotinete produse de aceeași industrie atît de dragă Gabrielei Firea!
Preluat: https://www.cotidianul.ro/o-greva-cu-cintec-si-cu-multe-culise/