Ministerul Transporturilor vrea să reducă lățimea benzilor de circulație pe Drumurile Naționale

Ministerul Transporturilor vrea să reducă lățimea benzilor pe anumite sectoare a Drumurilor Naționale de la 3,5 metri la 3 metri, măsura urmând să permită creșterea siguranței rutiere prin reconfigurarea circulației. – notează MESAJUL.ro

Pentru modificarea legislației, Ministerul Transporturilor a prezentat Proiectul unui Ordin de ministru, normele tehnice fiind aprobate în Consiliul Tehnic și Economic al Companiei de Drumuri încă din 2020.

Totodată, ministerul precizează că prin îngustarea benzilor de circulație, se reduce viteza și scade riscul de accidente.

Cel mai mare avantaj al proiectului pentru reducerea lățimii benzii de circulație este că permite continuarea proiectului de resistematizare rutieră 2+1 început în 2019 pe DN 2 în Ialomița.

Practic, pe 10 kilometri, carosabilul prevăzut inițial cu o bandă pe sens și acostament lărgit a fost reconfigurat alternativ la sistemul 2+1, adică o bandă pe un sens și două benzi pe sensul opus, fiind 4 tronsoane de aproximativ 2,5 kilometri care alternează.

Măsura a fost insistent cerută în ultimii 2 ani, după ce pe DN 2 (cunoscut drept Drumul Morții sau Drumul Crucilor) s-au produs mai multe accidente frontale cu numeroase victime.

Asociaţia Pro Infrastructură susţine că proiectul pilot de siguranţă rutieră de pe DN 2 în judeţul Ialomiţa a fost oprit la presiunea ,,bizonilor” şi a celor cu girofare şi cere Companiei de Drumuri să continue resistematizarea circulaţiei după modelul 2+1, adică două benzi pentru un sens şi o singură bandă pentru direcţia opusă, configuraţia fiind reversibilă din doi în doi kilometri.

Din 2019, de la momentul implementării sistemului pe DN 2 în judeţul Ialomiţa nicio persoană nu şi-a mai pierdut viaţa în accidente (zona fiind cunoscută pentru accidentele frontale produse pe fondul depăşirilor). Pe DN 2, înainte de resistematizare drumul era cu acostament lărgit, acostament folosit ca bandă de circulaţie.

Proiectul poate fi consultat aici

Lasă un răspuns