Cîțu, Câciu, Ghinea, bezna și politică românească

bani-moneda-romania-inflatie

Multe seri mi-au mai mîncat miniștrii cu declarațiile lor! Nu i-am urmărit de drag și nici de deștepți ce erau. Am încercat să înțeleg ce vor, încotro mergem și ce este de făcut. Ați înțeles ceva din fonfăielile lui Ialomițianu? Îl mai nimeresc seara pe la Realitatea Plus. Este singurul om care poate face și umor pe seama finanțelor. Involuntar, bineînțeles! Dar din discursurile lui Vasile Pogea ați rămas cu ceva? Speculațiile lui Darius Vâlcov mi s-au părut halucinante, un fel de delir amețitor pentru politicieni dar cu nici o mustață mai sus de nivelul unui cenaclu poetico-financiar al studenților de la ASE. El a fost socotit creierul financiar al PSD, aprecierea venind din partea cuiva cu un creier ceva mai mic. Știți ce făcea Vasile Cîțu după ce a fost ochit de BNR în afacerea de speculă asupra monedei naționale împreună cu Lucian Isar și Bogdan Mihoc? Blogărea la greu, fără succes, pentru cîțiva cititori din domeniu! Asta a fost și este opera principală a celui promovat ministru de finanțe și care, printr-un carambol de capete seci, a ajuns premier și președinte al PNL. Știți ce făcea Adrian Câciu înainte de a fi ministru? Întâi a consiliat. Apoi a blogărit și el! Era un fel de Cîțu mai vesel. Datul cu părerea pe net a rămas principala sa operă. Anvergura profesională a personajului este mititică. În peisajul fiscalității și al finanțelor românești, omul nu există. Experiența sa în ministerul pe care l-a primit la comandă este zero. Faptul că pare un om de treabă poate fi printre puținele calități care l-au menținut în competiție și care să fi contat enorm la vîrful PNL și, mai ales, la Gabriela Firea și la consortul primar Pandele.

Scrisoare către președintele Comisiei Europene, Ursula von Der Leyen

Ce-i șocant în acest amestec nebun de amatori, clienți și interese vine din faptul că faimosul și salvatorul PNRR-ul începe să ne încurce. Chiar nu pot să-mi imaginez ce nivel de pricepere și de caracter o fi avînd acest Cristian Ghinea dacă a putut păstori un asemenea haloimis de informații, păreri și proiecte. Plin de ifose, școlit cam spoit și cu busuflări amenințătoare, el a încropit din propriile resurse mentale și psihologice un plan de reconstrucție și dezvoltare a țării. Adunătura de idei și măsuri este un listoi de proiecte pentru tocat zeci de milioane. Mă tem că acest PNRR făcut după mintea lui Cristian Ghinea va fi o enormă problemă pentru țară și pentru autorități. Și care aplicare a acestui haloimis va fi controlată tot de persoana în cauză. De ce PNRR-ul a fost lăsat numai pe mîna lui Ghinea? Nu înțeleg! S-au gîndit că îl pot șmecheri? De ce nu l-a controlat nimeni? De ce a fost creditat cu un proiect de care era atît de străin și pentru care nu avea competențe și nici experiență? Cine răspunde pentru asta? Ne spălăm pe mîini, rîdem în ce balamuc am intrat și așteptăm să vedem ce iese. După ce Cristian Ghinea s-a cărat, aflăm și noi ce grenade, capcane și bombe a ascuns șturlubaticul în PNRR. Speriat și el de bombe și lunecos ca un cremuit cu vaselină, ministrul Adrian Câciu vine și ne citește două-trei pasaje din ”salvarea noastră” numită PNRR:

„revizuirea cuprinzătoare a sistemului fiscal vizează să identifice distorsionările şi domeniile în care se poate dezvolta legislaţia fiscală incidentă, în special pentru impozitul pe profit, impozitul pe venit şi contribuţiile la asigurările sociale (CAS, CASS şi CAM), precum şi impozitarea proprietăţilor astfel încât să fundamenteze decizii pentru o retragere treptată a stimulentelor fiscale excesive, în special pentru impozitul pe profit, impozitul pe venit şi CAS, CASS şi CAM, fără a fi afectată creşterea economică şi dezvoltarea sectorului economic, impactate de deciziile de politică fiscală. Legislaţia fiscală românească va face obiectul unei analize amănunţite cu asistenţă tehnică în special în domeniul impozitelor şi contribuţiilor sociale datorate pe veniturile obţinute de persoane fizice, impozitul pe profit (inclusiv regimurile speciale de care beneficiază cu titlu de excepţie), impozitul pe proprietate (impozitele locale) şi taxa verde„.

Ministrul Adrian Câciu zice că aceste propoziții demne de o analiză pe blog reprezintă un document care obligă la o creștere a taxelor. Niște considerații generale și nimic mai mult. Dacă citim cu atenție, observăm că este vorba despre o întoarcere cu fundul în sus a întregului mecanism financiar și economic al țării. Nu m-ar mira ca într-o bună zi să dau peste o altă zicere a lui Ghinea care să precizeze „nici eu nu-mi mai aduc aminte”. Nu această luminăție economică întunecată a zis despre PNRR că „Nici măcar eu nu am citit toate anexele”. Am dat PNRR-ul pe mîna unui arțăgos și ne-am potcovit cu un nepriceput sadea, plin de ifose în ambiția lui de a urmări execuția riguroasă a haloimisului.

Vom lucra cu fapte și informații, fără patimă politică. Vom urmări jaloanele din PNRR și vom veni cu propuneri despre cum ar trebui săarate viitoarea lege ca să respecte textul negociat cu Comisia. Vom fi aici să depunem mărturii dacă vom fi întrebați și să strigăm dacă nu vom fi întrebați, dar vedem că lucrurile nu se mișcă”, a avertizat Ghinea din noua sa impostură.

Ce-a înțeles Adrian Câciu din „misiunea” PNRR? Omul o scaldă, lovindu-se de pereți. Ghinea a zis, el o drege. Criza cumplită de bani pentru acoperirea bugetului (din care s-a născut și supraimpozitarea producției de energie și gaz de la firmele de stat- cele care reprezintă 80% din totalul producției) a dus la nebunia de acum. Statul s-a supraimpozitat pe sine ca să jupoaie mai mult de la cetățean. Și să acopere gaura uriașă de la buget.

Iar Adrian Câciu nu știe cum să se apropie de ea. Și demarează cel mai penibil lugu-lugu financiar din ultimele decenii:

Le vom lua în analiză. Nu sunt adeptul taxelor noi. Eu consider în continuare, poate pe unii deranjez, pe alții surprind, că regimul fiscal din România trebuie așezat și ajustat cu zona de economie informală care este din punctul meu de vedere prea relaxat privită poate produce venituri la bugetul general consolidat care să producă la rândul lor excedent” 

(…)

„Nu trebuie să afecteze alte sectoare, nu trebuie să afecteze cetățeanul, trebuie să încurajeze cetățeanul să aibă productivitate”.

(…)

„Statul român, prin Planul Naţional de Redresare şi Rezilienţă, şi-a asumat o reformă fiscală care vizează revizuirea unor tipuri de impozite. Probabil, că până acum în spaţiul public acest lucru nu a fost auzit sau prezentat. Am văzut în ultimele zile o întreagă dezbatere, fapt care mi-a dat dreptate şi mi-a justificat iniţierea dezbaterii, pentru că, într-adevăr, există preocupare din partea mediului economic şi mai ales a cetăţenilor cu privire la regimul fiscal. De aceea, pentru a duce mai departe această reformă am invitat mediul economic”, a mai susținut ministrul.

Post scriptum:


Ce ascunde această invazie de mediocri și impostori în funcții cheie pentru țară? După ore și ore de întrebări, m-am trezit aproape de un răspuns. Toată pletora de șantajabili și nepricepuți plasată în fruntea statului și a unor ministere cheie nu este un blestem și nici nu reprezintă o criză de profesioniști. Sunt din ce în ce mai convins că plasarea oamenilor mediocri în poziții hotărîtoare pentru dezvoltarea țării noastre are la bază doar lucrătura clanurilor și bandiților din politică, economie și servicii secrete. Toți mediocrii și incompetenții instalați la finanțe, la economie, la transporturi sunt promovați și menținuți numai și numai pentru rezolvarea afacerilor dubioase, pentru menținerea mecanismelor de fraudare. Toate tehnicile de fraudare cu TVA de pe vremea regimului Băsescu au revenit în plin. Mediocrii și incompetenții sunt protectorii fraudei și ai afacerilor făcute pe lîngă lege. Nici vorbă de o criză românească de experți și de oameni competenți. Absența lor din poziții cheie vine doar de la faptul că sunt periculoși pentru tipul de business încetățenit adînc în țara noastră: totul pe lîngă lege și pe lîngă nevoile reale ale poporului român!

Preluat: https://www.cotidianul.ro/citu-caciu-ghinea-bezna-si-politica-romaneasca/

Lasă un răspuns