Zilele acestea sunt niște oglinzi românești pentru felul de a face politică în România. Tot felul de declarații la încercare, urmate de declarații de retractare, turnătorii, strîmbe trimise la presă pentru a testa nervii și interesele celorlalți.
Totul se schimbă cu o viteză uimitoare, în funcție de cedări, pierderi, interese și comenzi. În fapt, se împart ministerele. Adică bugetele. Pe primele locuri sunt ”ministerele de forță”, cum zicea o duduie de la o televiziune, confundînd forța ministerelor cu structuri militare gen MAPN, SRI și MAI (asimilat și el celor de forță).
Ea includea la ministerele de forță Ministerul Transporturilor, Ministerul Dezvoltării, Ministerul Finanțelor, Ministerul Fondurilor Europene. Politica românească nu se ordonează pe priorități și proiecte, ci pe fondurile pe care le administrează.
Bătaia peștelui pe aceste ministere vine și de la alocările sau contractele aflate în pragul derulării. Bunăoară, Ministerul Dezvoltării are greutate mare din cauza banilor din programul Anghel Saligny. Ministerul Fondurilor Europene este interesant pentru PNRR și proiectele finanțate pe bani europeni, cel al Finanțelor pentru taxe, restituiri de TVA, împrumuturi etc. Ministerul Transporturilor este chiar marea miză a actualei crize politice. Cătălin Drulă a căzut din cauza atribuirii accelerate de tronsoane, drumuri, contracte, proiecte și studii de fezabilitate, plus tronsoane de metrou și segmente de șosele de centură. Cătălin Drulă voia achiziții accelerate de trenuri cu hidrogen și cu cai verzi pentru a atribui noi contracte. Tot el a fost autorul blocării proiectului de metrou pînă la Aeroportul Otopeni, în ciuda fondurilor europene nerambursabile și a unei sume importante acordate de statul japonez cu mult timp în urmă. Stiți care au fost argumentele lui Drulă pentru blocarea metroului pînă la Aeroportul Internațional Otopeni? Că linia aceasta nu are suficienți călători. Și a decis cu de la sine minte blocarea proiectului, trecînd la demersuri pentru extinderea metroului spre alte cartiere mai aglomerate. Ceea ce însemna timp pierdut, dar și alte licitații și atribuiri de contracte!
Pierderea Ministerului Transporturilor, a Fondurilor Europene, a Dezvoltării și a Jusiției au fost capete de acuzare pentru Ludovic Orban, dar și scop fundamental pentru dezmembrarea alianței cu USR. De aici li se trage scoaterea lor de la guvernare.
Să înțelegem un lucru. Dacă scena poltică din România a fost întoarsă pe dos pentru a ajunge la redistribuirea (preluarea) acestor ministere, atunci împărțirea lor nu se poate face pocnind din bici. Toată lumea trăiește (se finanțează!) de pe urma ministerelor bogate. Fiecare vrea o halcă. Liberalii, pentru că îl au pe Klaus Iohannis și el decide împărțirea ”șuncilor și copanelor”, vor cît mai mult, dacă nu aproape tot. Asta au și încercat cu caricatura lor de guvern minoritar. Caraghioșii agresivi de la USR și-au imaginat că vor fi acceptați la împărțirea banilor numai din rațiuni de obraz și complexe morale. Ce să spun! Abia acum vedem ce bătălie cruntă se duce pe Ministerul Dezvoltării. UDMR fără Dezvoltare și fără Mediu ar prefera să plece în vacanță. PNL fără Finanțe lasă deschisă ușa spre casierie, spre listele de împrumuturi, comisioane de consultanță și cheltuirea celor 55-60 de miliarde de euro.
Dacă PNL pierde finanțele și nu are o înțelegere la vîrf, trimite fosta echipă direct la pușcărie. PSD-ul fără Transporturi i-ar ajuta pe președinte și pe cei din PNL să iasă din rahat doar din altruism! Ceea ce nu este de imaginat. Adică PSD-ul să piardă ce-a cîștigat nefăcînd nimic doar ca să se salveze Iohannis, Cîțu, Rareș Bogdan, Alina Gorghiu și Isar? Chiar așa de proști nu sunt! În plus, îi încearcă foamea. Drept urmare, fără un minister mai gras, poate două, nu sprijină nimic. De altfel, Marcel Ciolacu vorbește în dodii. Pe de o parte promite că vom avea guvern pînă joi (după război!) și pe de alta zice că fără UDMR sau fără Finanțe nu participă la guvernare.
Ce-i de înțeles din asta? Se împart ministerele pentru că de fapt se împart banii de jumulit ai statului român. Cu acte, fără acte sau prin interpuși. Urmăriți cu atenție distribuirea, cedările, promisiunile și declarațiile. Din păcate, este vorba numai și numai de bani.
Majorările de pensii, salarii și alocații sunt praf în ochi menit a acoperi implicarea PSD și sprijinul organelor de presă ale PSD (Antena 3 și România TV). Prețul participării PSD la ieșirea ”țării din situația de criză” este doar acoperirea pentru preluarea unei hălci din guvernare.
Urmăriți cu atenție toată nebunia. Toate au un sens, un dedesubt și o cauză care duce la un interes. Chiar și această scădere neașteptată de infestați, internați și decedați are un dedesubt. Să nu-mi spuneți mie că acest Covid 19 știe limba română și are o sensibilitate față de zona carpato-danubiană! O fi aflat el ceva despre trăinicia prieteniei româno-chineze și s-a gîndit să ne facă o favoare, tocmai de ziua națională și de minivacanța cu această ocazie? Și ca să nu-i deranjeze pe români, Covidul 19 s-a îndreptat furios spre Germania și Austria pentru că aceste țări prea i-au muncit pe prietenii săi români!?
Urmăriți cu atenție desfășurarea negocierilor și evoluția pandemiei. Pe lumea asta, nimic nu este întîmplător!
Preluat: https://www.cotidianul.ro/negocieri-si-smecherii-romanesti/