România educată – o păcăleală națională


A început școala. Nu și marele program de fuduleală propagandistică intitulat ”România educată”. Vineri, cu două zile înainte de reînceperea anului școlar, ministrul educației avea să își ceară scuze președintelui.

”Am obtinut avizele de la 12 ministere, precum si avizul Consiliului Legislativ, mai trebuie emis avizul Consiliului Economic si Social si hotararea va fi aprobata in prima parte a saptamanii viitoare (…) Nu a blocat-o nimeni, asta a fost capacitatea de elaborare a proiectului pentru ca presupune foarte multa responsabilitate (…) Tot acest proces a necesitat o munca desfasurata inclusiv pe parcursul noptilor. Atat s-a putut. Era de preferat, era de dorit sa fie transmis CES din timp. In numele echipei pe care o conduc imi asum eu aceasta intarziere generata de volumul foarte mare”,

Așadar programul de implementare a Proiectului ”România educată” se amînă.

Marele program prezidențial de relansare a educației din țara noastră a devenit un model de propagandă golită de sens, un model de înșelătorie politică în văzul lumii. ”România educată” a devenit chiar un exemplu de butaforie instituțională. Președintele anunță, consilierii se fac că lucrează. Întocmesc un soi de rapoarte. Se fac că le dezbat. Se simulează dezbaterea publică. Se simulează interesul public în conferințe de presă. Se face lansare. Un trafic de vorbe, un șuvoi de declarații politice, de comentarii pe seama declarațiilor. În spatele lor nu se mișcă nimic.


Numai că n-a fost ieri ziua în care Klaus Iohannis a ieșit să ne anunțe că a convocat o întîlnire pentru a discuta despre pandemie și începerea școlii. Pe 26 august, anul acesta, Klaus Iohannis zicea:

”Din păcate, și școala va începe pentru al doilea an consecutiv sub spectrul pandemiei. Experiența anului trecut ne-a arătat că este deosebit de important ca procesul educațional să se desfășoare cât mai mult cu prezență fizică, desigur, în condiții de siguranță sanitară sporită, atât pentru elevi, cât și pentru profesori.


Accesul limitat la educație are efecte negative semnificative în primul rând pentru generațiile tinere, private de o dezvoltare normală atât în planul formării de competențe, cât și în cel al interacțiunii umane. Se poate ajunge chiar să aibă consecințe dramatice pe termen mediu și lung pentru viitorul nostru, al tuturor”

Pandemia a devenit marele pericol pentru educație (Pentru Untold, nu. Orice, pentru sprijinul lui Emil Boc și al găștii de la Cluj). Spunea președintele Iohannis. Adevărat! Celelalte cauze ale dezastrului din educație nu au fost subiectul întîlnirii de la Cotroceni. Azi elevii se întorc la școală după un Untold de succes și după un alt festival de succes la București. Nici vorbă despre stadiul proiectului ”România educată”. Președintele a uitat de el sau a sărit peste. Concluziile întîlnirii de la Cotroceni au devenit un fel de coadă de pește peste alte cozi de pește măcelărite din cuvinte la președintele Iohannis. Mă refer la ultra-trîmbițatul ”mare proiect” ”România educată” lansat cu ani în urmă de Klaus Iohannis ca o ploaie de confetti peste viitorul României.

Oare ce mai face și ce s-a ales de el? ”România educată” este de fapt singurul banc politic care mai circulă din promisiunile de 6 ani ale lui Klaus Iohannis. Anul acesta a fost și relansat. Refrișat, re-dotat, cu Florin Vasilică Cîțu (cel mai ne-educat absolvent de școală românească) președinte al Comitetului de monitorizare a implementării proiectului ”România educată”.

Proiect prezidențial evaluat pînă la faza de Memorandum adoptat de guvern, cu comiții și termene, cu proiecte de legi, urmînd ca primele produse ale fabricii de tineri educați (le putem zice și ”cîrnați educaționali”) să iasă pe piață poate după retragerea președintelui la pensie.

De 6 ani, devotații, experții și simpatizanții președintelui s-au scremut să scoată un proiect pentru o Românie educată, nefiind nici ei cine știe ce produse intelectuale de excepție, cu performanțe didactice și cu idei de modernizare. A fost dat publicității un nechezol de raport chiar în zilele relansării proiectului. Ceva făcut pe genunchi care n-a folosit la nimic. Un fake de raport care să relanseze subiectul.

”Proiectul ‘România Educată’ conturează un ansamblu de politici și un model de guvernanță în sistemul național de educație și sprijină adoptarea unitară a modificărilor normative ce se impun, creând premisele elaborării unui nou pachet legislativ, care să asigure coerența cu alte reglementări legale emise în ultimii ani și cu cerințele unui mediu socio-economic în continuă schimbare”.

Exasperat că totul se tîrîie, președintele Iohannis a cerut măsuri. A obținut și un termen. Premierul Cîțu este șeful comitetului de monitorizare a implementării programului ”România educată”. Cîțu poate fi instalat ca mare coordonator și pe traseele berzelor și ale rîndunicilor. Tot nu face nimic. Ministrul Cîmpeanu este adjunctul.

Pe 10 septembrie trebuia adoptată o Hotărîre de Guvern privind un Plan de acțiune. Planul de acțiune trebuia să se concretizeze într-un pachet legislativ care să asigure aplicarea proiectului ”România educată”.

Termen 1 octombrie, anul curent, regim Iohannis, bani, Uniunea europeană. Beneficiari, contractanți, nu elevii. Urmează consultarea cu partenerii sociali, cu asociațiile de părinți. Consultările au întîrzîiat. Și apoi vine Crăciunul!!!! Și Boboteaza. Și Paștele. Și alegerile! Și inundațiile. Și urmeză o vizită. Dumnezeu știe unde. Dacă nu, apar alte inundații.

Model de făcătură politică, de ”fă-te că lucrezi”, de ”fă-te că iubești țara” și ”fă-te că te preocupă”, ”România educată” are tot ce trebuie pentru a scoate ochii și pentru a nu produce mare brînză. În curînd, va fi și model de tocat bani. Există un Comitet pentru monitorizarea implementării ”România educată”, un Secretariat tehnic al Comitetului interministerial pentru monitorizarea implementării, constituit prin Ordinul Ministrului nr. 4.631/16.08.2021. Acest secretariat este coordonat de Ioana Lazăr, abonată la secretariatul de la Ministerul Educației, prima păpușă adusă de ministrul Cîmpeanu după numirea în funcție, dată afară de Monica Anisie de la Ministerul Educației, fostă și ea secretar general al respectivului minister.

Ioana Lazăr a fost dusă de Ludovic Orban pe la Achiziții publice și este o absolventă de Spiru Haret cu licență de la Academia de Poliție. Ce mai, știința și experiența didactică în persoană!


Dacă nu ne-au lăsat nervii, încă mai putem rîde. Cu un nivel de educație la pămînt, cauză importantă în decăderea societății, avem totuși un plan măreț de aplicare a unui program numit ”România educată”, lansat de un președinte care a fost un profesor suplinitor de fizică la un modest liceu de provincie, a fost promovat inspector general adjunct la un județ unde în urma unui incident al superiorului a fost propulsat ca inspector șef și de unde s-a lansat într-o carieră politică.

Așadar, ”România educată”, program național de salvare a educației din țara noastră, subiect de mare vîlvă mediatică, a fost lansată de super-educatul Klaus Iohannis și coordonat la aplicare de educatul și instruitul Florin Vasile Cîțu și are un comitet interministerial de coordonare alcătuit dintr-o ”expertă” de la Spiru Haret, secondată de Sorin Ștefan Decă, secretar general adjunct al MEI, adus de la Ministerul Mediului.


”România educată” nu este decît o fabrică de vorbe goale între atîtea zeci de fabrici de vorbe goale care scot fum pe tot teritoriul țării noastre.


La începerea școlii, ”România educată” rămîne tot o mare promisiune!

Preluat: https://www.cotidianul.ro/romania-educata-o-pacaleala-nationala/

Lasă un răspuns