Cine-s duri în stat la noi? Poate Drulă și Rădoi!


Pe puntea strîmtă care duce la bani mulți s-au întîlnit doi țapi. Unul tînăr și flămînd și altul bătrîn și curvit. Adică Drulă și Rădoi. Ciocnirea dintre ei a paralizat orașul și televiziunile. Evenimentele subterane din ziua de vineri au perplexat Bucureștii. Puținii care mai merg la serviciu și mulții care stau acasă cu gura căscată la televiziunile manelizate au aflat că metroul nu funcționează. Porțile sunt închise pentru că sute de lucrători ai călătoriilor pe ”tube” stau frumos și cîntă pe linii. Grevă spontană pentru menținerea personalului și a salariilor, ziceau știriștii. Nu pentru creștere, ca polițiștii. Pentru menținere! Ceea ce se traduce cu o anumită mulțumire.

În subtext, blocarea metroului de către sindicaliști avea și problema spațiilor comerciale din stațiile de trafic mare. Afacerea este veche de decenii. Fosta conducere Metrorex după 1990 sub puternica influență a celor de la Partidul Democrat (dispărut în PNL), mai ales a lui Gheorghe Udriște, multă vreme picior de șut și mînă de luat a lui Traian Băsescu, a dat gestionarea spațiilor comerciale pe mîna Sindicatului Liber de la Metrou. Ion Rădoi, așa împiedicat cum pare dînsul, a transformat pixul sindicatului de la metrou în instrument de putere și în continuă pompă de bani.

Cu ștampila și cu semnătura pentru Sindomet Servcom SRL, deținută în proporție de 100% de Unitatea Sindicatul Liber Metrou (USLM), Ion Rădoi a devenit o putere, a făcut carieră și a trăit ca un pașă de Dîmbovița. Nimeni nu l-a putut deranja, necum clinti de la ștampilă. PSD-ul l-a curtat pînă l-a amețit și s-a rugat de el să-i fie parlamentar. Nu care cumva să întoarcă Bucureștii pe dos! Adevărul este că toate grevele de la Metrou s-au încheiat cu victorii totale sau parțiale ale sindicatului. Adică ale lui Ion Rădoi. Și implicit ale celor 6.000 de angajați. Pierderea contractelor pentru spațiile comerciale și pentru publicitate (din care luau 53%, nu 75%,ca la închirieri de spații) este o catastrofă. Faceți un calcul băbesc! Din  7.981.344 lei cît a fost cifra de afaceri în anul 2019, firma Sindomet Servcom SRL a avut un profit de 6.197.855 lei. Adică 75% din cifra de afaceri. Nici traficanții de droguri și nici distribuitorii din Herăstrău, nici contrabandiștii de țigări, nici aducacii de mașini hodorogite din Vestul Europei nu se aleg cu așa profituri de trai-ninecă.

Cine scoate un 10-15% se socoate fericit ca și cîștigătorii la Loto. Unde mai găsești că dintr-o cifră de afaceri de 1,62 milioane de euro să faci un profit 1.265.000 euro! Înseamnă că n-ai cheltuieli nici pentru apa de băut, nici pentru lumină și nici pentru secretară și telefon. Nici din armament, nici din droguri, nici din băutură în România nu poți scoate un asemenea profit legal. Cum să piardă Rădoi așa ceva? Cum să nu încerce Drulă să găsească un alt client? Și președinte de sindicat și ministru prosper la licitații și la contracte. N-ai decizie pe licitații și pe contracte, buză umflată, stai pe marginea drumului, inclusiv la metrou sau la calea ferată! Să nu ne apucăm de înșirat amănunte despre licitațiile și suplimentările de buget pentru magistrala 5 din Drumul Taberei? Toată lălăiala de atîția ani de la asta vine! S-a cîștigat un turn key project (livrare la cheie) și s-a realizat pe dublul sumei! Să nu vă povestim despre războiul nebun desfășurat pentru deratizarea metroului? Stiți că un cirac politic din Partidul Democrat, din neamul lui Brânză, anonimizat între timp, încasa cam 3 milioane de euro pentru speriat șobolanii din ”tube”, în vreme ce alții, la licitație, s-au oferit să o facă (și o fac!) cu o jumătate de milion de euro? Vă mai aduceți aminte de celebra afacere cu licitația pentru ramele de metrou din care doi români fraieri au ajuns în pușcărie, în vreme ce spaniolii care trăseseră sforile au rămas spectatori de la distanță? Credeți că pe Cuc și pe Drulă i-a apucat așa, peste noapte, cheful de trenuri pe pernă magnetică, unul dintre ei pomenind deja de la prima declarație Alstom-ul?



Comedia zilei de vineri a venit de la amenzile date pentru mască și pentru nerespectarea măsurilor de protecție în starea de alertă provocată de pandemie. Pentru blocarea traficului, mai puțin. Cu gîndirea lui de drulă, Cătălin Drulă, ministrul Transporturilor a dat în clocot și s-a încumetat să-i acuze de terorism. Cît pentru blocarea traficului, suntem obligați să luăm în calcul și blocarea afacerilor cu publicitatea și cu spațiile de închiriat. Ministrul i-a transmis lui Ion Rădoi o adevărată amenințare de caftangiu.

 „Rădoi, s-a terminat, ceea ce ai făcut zeci de ani nu mai merge”, a zis Drulă.

Iar bătrînul sforar într-ale metroului, speriat de presă, de procurori, de amenințări și, probabil, de alte bube-n cap, a decis retragerea și a transmis mîrîind o propoziție simplă.

„De mîine, 26 martie, 10 trenuri nu vor mai iesi în circulație din lipsă de personal calificat”.

Cine-s duri în stat la noi?/Poate Drulă și Rădoi!

Preluat: https://www.cotidianul.ro/cine-s-duri-in-stat-la-noi-poate-drula-si-radoi/

Lasă un răspuns