Ministerul Transporturilor răspunde solicitării făcute de deputatul Boris Volosatîi (AUR) de a monta indicatoare rutiere care să indice direcția de mers spre localități importante din R. Moldova și Ucraina, alte decât Chișinău și Cernăuți

Deputatul Boris Volosatîi (AUR) a solicitat Ministerului Transporturilor, ce are în subordinea sa Compania Națională de Autostrăzi și Drumuri Naționale din România (CNADNR), să aibă în vederea montarea unor indicatoare rutiere care să indice direcția de mers spre localități importante din R. Moldova și Ucraina, altele decât Chișinău și Cernăuți. Răspunsul transmis de minister arată că statul român prețuiește foarte puțin românii din comunitățile istorice și nu este dispus să facă aproape nimic pentru a monta astfel de indicatoare să indice/confirme direcția de mers și distanța până în municipiile Leova, Ungheni, Bălți, Soroca, Orhei, Tighina din Republica Moldova, sau orașele Hotin, Noua Suliță, Storojineț, Herța ori Slatina din Ucraina.

Boris Volosatîi a punctat faptul că aceste indicatoare sunt necesare întrucât în ultimii ani circulația dintre România și celelalte două state s-a intensificat. De asemenea, pe drumurile publice din Republica Moldova, dar și din regiunile Odesa, Cernăuți și Transcarpatică din Ucraina, există foarte multe indicatoare de indicare a direcției și distanței spre localități din România.

Deputatul a precizat că, timpul călătoriilor săptămânale între România și Republica Moldova, a observat că pe indicatoarele rutiere din România există o singură denumire de localitate din Republica Moldova – Chișinău, și o singură denumire de localitate din Ucraina, și anume Cernăuți.

„Nu am observat până în prezent niciun indicator rutier care, bunăoară, în județul Galați, să indice/confirme direcția de mers și distanța până în municipiul Cahul din Republica Moldova, sau până în orașe importante ca Reni, Ismail și Cetatea Albă din Ucraina, sau care, în alte județe, să indice/confirme direcția de mers și distanța până în municipiile Leova, Ungheni, Bălți, Soroca, Orhei, Tighina din Republica Moldova, sau orașele Hotin, Noua Suliță, Storojineț, Herța ori Slatina din Ucraina, toate aceste localități importante făcând parte din diversele euroregiuni la care România este parte”, a menționat acesta.

Ca urmare a solicitării adresate de către deputatul AUR, Ministerul Transporturilor a transmis un răspuns foarte scurt, prin care informează că nu se pot monta aceste indicatoare, invocând cadrul legal, potrivit căruia acestea se montează doar în cazul în care este vorba de „localități mai importante”.

„În conformitate cu prevederile normativului tehnic SR1848-1/2011, pe indicatoarele de orientare se înscriu localitățile mai importante şi care au legătură cu drumul în cauză.

De asemenea, precizăm faptul că indicatoarele rutiere de orientare solicitate pot fi montate pe drumurile care au originea, imediat după trecerea frontierei de stat pentru a confirma direcțiile de mers”, a transmis ministerul.