Dumitru Flucuș (AUR) salută înlocuirea lui Alexandru Muraru din funcția de consilier primului ministru pe probleme de antisemitism

Rotativa guvernamentală a adus, pe lângă aspectele negative, două lucruri pozitive: schimbarea din funcția de ministru de Externe a lui Bogdan Aurescu și înlocuirea lui Alexandru Muraru din funcția de consilier primului ministru pe probleme de antisemitism, a afirmat deputatul AUR Dumitru Flucuș.

În ceea ce privește înlocuirea liberalului Alexandru Muraru, deputatul AUR a reamintit că, pe parcursul activității sale, Muraru a adus deservicii majore României, exagerând în mod conștient așa-zisul pericol antisemit în țara noastră.

„În România nu există activități antisemite. Pot exista cel mult aspecte izolate de huliganism sau alte fapte care contravin liniștii publice, care sunt efectuate de indivizi izolați și care deranjează pe toată lumea”, a subliniat Dumitru Flucuș.

De asemenea, faptul că Bogdan Aurescu nu mai ocupă funcția de ministru de Externe este iarăși un lucru bun pentru România deoarece, cât timp a avut acest portofoliu, Aurescu nu a reprezentat deloc interesele statului român. Dimpotrivă, prin acțiunile sale a adus deservicii și prejudicii enorme intereselor naționale.

Pentru a-și susține punctul de vedere, Dumitru Flucuș a alcătuit o listă a acelor momente/fapte prin care Bogdan Aurescu, în calitate de șef al diplomației, a adus prejudicii statului român:

  1. A dat acordul la solicitarea Ucrainei să adâncească canalul Reni-Chilia, permițând crearea unui canal navigabil concurent brațului Sulina, încălcând prevederile tratatului Dunării de la Belgrad.
  2. Nu a intervenit deloc pentru apărarea drepturilor românilor din Ucraina atunci când s-au închis școlile de predare în limba română și atunci când preoților li s-a interzis să folosească limba română în biserici. Ucrainenii din România au toate drepturile la învățământ, religie și reprezentare în Parlament. De asemenea, nu a făcut absolut nimic pentru apărarea drepturilor românilor din Valea Timocului, Serbia, care nu au dreptul nici la educație, nici la servicii religioase în limba română.
  3. S-a alăturat unui grup de 9 țări (toate fondatoare ale U.E.) solicitând renunțarea la dreptul de VETO în luarea deciziilor privind securitatea și relațiile externe în U.E.
  4. A permis autorităților ucrainene ca la reorganizarea administrativă, românii să fie împărțiți în mai multe raioane, lucru care contravine Convenției-cadru privind protecția minorităților naționale, care prevede prin art. 16 că „Părțile se vor abține să ia măsuri care, modificând proporțiile populației din arii locuite de persoane aparținând minorităților naționale, sunt îndreptate împotriva drepturilor și libertăților decurgând din principiile înscrise în prezenta convenție-cadru”.