Sportul, dar și igienă, nutriție și fair play ar putea fi noile examene pe care elevii le vor avea la Evaluarea Națională.
Parlamentarii pregătesc schimbări la Evaluarea Naţională. Treizeci de senatori PSD şi senatoarea PNL Monica Anisie, fost ministru al Educaţiei, vor să introducă noi examene pentru elevii de clasa a IV-a, a VI-a si a VIII-a. – notează MESAJUL.ro
Elevii vor da examen de Evaluarea Nationala si la Sport, dar si la igiena, nutritie si fair play. Plus „o proba orala de evaluare a competentelor civice si sociale, sustinuta in timpul anului”, informează Antena3.
- pentru Evaluarea Nationala din clasa a IV-a se introduce „o evaluare la nivel national a competentelor privind stilul de viata activ, dobandite in ciclul primar, in concordanta cu programele scolare”
- pentru Evaluarea Nationala din clasa a VI-a, modificarile sunt mai ample. Se vor introduce in plus „doua probe de evaluare a competentelor privind stilul de viata activ.a) proba practica pentru evaluarea deprinderilor motrice dintr-o disciplina sportiva la alegere, prevazuta de programa scolara
b) proba teoretica pentru evaluarea cunostiintelor de igiena personala, nutritie, fair-play.
- pentru Evaluarea Nationala din clasa a VIII-a, disciplinele se schimba total. Apare, pe langa limba straina, utilizarea calculatorului, si proba practica la sport + „o proba orala transdisciplinara de evaluare a competentelor civice si sociale, sustinuta in timpul anului”.”Evaluarea se realizeaza prin urmatoarele probe:
a) o proba scrisa la limba si literatura romana;
b) o proba scrisa la limba materna;
c) o proba scrisa transdisciplinara la matematica s1 stiinte:
d) o proba scrisa la o limba de circulatie internationala;
e) o proba practica de utilizare a calculatorului, sustinuta in timpul anului;
f) o proba practica a deprinderilor motrice dintr o disciplina sportiva la alegere prevazuta de programa scolara, sustinuta in timpul anului scolar;
g) o proba orala transdisciplinara de evaluare a competentelor civice si sociale, sustinuta in timpul anului”.
”Până la chestiunile tehnice, eu semnalez o abordare sau un comportament politic una caldă – una rece. Mesajul cald este cel al nevoii de a aduce în școală toate componentele de care acum ar face subiectul evaluării.
Cea rece, nuca în perete și căruța pusă înaintea boilor, rămâne la escamotarea odată în plus cu conversația celei mai fierbinți, celei mai critice situații de la noi la nivelul preuniversitar, și anume conversația despre planul cadru.
Eu văd acest proiect ca pe un mod de a escamota conversația privind nevoia de transformare curiculară și a aduce, sub formă de evaluări, acele componente pe care toată lumea le dorește, doar că ele, în momentul de față, așa cum sunt structurate, se bat cap în cap cu felul în care planurile cadru sunt structurate.
Până când acest aspect nu este rezolvat, chestiunea planurilor cadru va continua să rămână imensul elefant roz din încăperea școlii ca sistem, care va rămâne ca inițiativă și va fi mai de grabă formă fără fond, decât formă cu fond, pentru că îi lipsește substanța”, a declarat profesorul Marian Staş, expert în Educație.