Partidul Național Liberal, aflat la guvernare, afirmă în programul de guvernare propus electoratului, la capitolul legat de Educație, că “este probabil ca anul școlar și universitar 2020-2021 să se desfășoare integral în regim hibrid și online, existând nevoia planificării revenirii la școală post-pandemie”.
Liberalii, care au decis ca școlile să se mute cu totul online într-un moment în care majoritatea țărilor europene păstrează predarea la clasă, parțial sau total, notează în același context neajunsurile școlii online, informează edupedu.ro.
La capitolul Educație-Cercetare din Programul de Guvernare propus în campania electorală pentru perioada 2021-2024, consultat de Edupedu.ro, PNL notează că pandemia “a forțat trecerea educației într-o proporție prea mare în mediul online” și că “pandemia a făcut și mai vizibile clivajele între medii sociale”. În plus, partidul spune, separat, că va lua decizii doar pe bază de “date și studii de impact”.
Amintim că guvernul PNL și președintele Klaus Iohannis nu au produs niciun argument bazat pe date și studii de impact care să susțină închiderea școlilor nici înainte de a luat decizia, dar nici ulterior. Au invocat în schimb date care nu susțin această închidere sau au menționat generic rapoarte și analize ale experților, fără a le indica.
Ce spune Programul de Guvernare al PNL la capitolul Educație – Provocările și oportunitățile crizei sanitare:
“Pandemia generată de virusul Sars-Cov-2 a forțat trecerea educației într-o proportie prea mare în mediul online și a adus în prim plan nevoia de a accelera o serie de reforme structurale – digitalizarea, personalizarea educației, debirocratizarea, structurarea și adecvarea curriculumului, concentrarea pe competențe cheie și adaptarea la cerințele actuale ale unei societăți aflată în transformare accelerată.
De asemenea, pandemia a făcut și mai vizibile clivajele între medii sociale. Este probabil ca anul școlar și universitar 2020-2021 să se desfășoare integral în regim hibrid și online, existând nevoia planificării revenirii la școală post-pandemie. Astfel, va fi adresată atât nevoia de recuperare, cât și cea de păstrare a evoluțiilor pozitive din această perioadă.
În acest context, Partidul Național Liberal își propune prin programul său de guvernare următoarele deziderate, așa cum sunt ele exprimate în strategia România Educată.”
Separat, programul de guvernare notează că “în acest sens, un obiectiv central al guvernanței politice a întregului sistem este limitarea, până la eliminare, a intervențiilor și schimbărilor care nu sunt fundamentate pe date și studii de impact.”
Amintim că, în anul școlar precedent, materia aferentă perioadei ce a urmat închiderii școlilor, în primăvară, nu a mai fost luată în calcul pentru examene, iar guvernul apreciază într-un document oficial că, după închiderile de atunci, “aproape 1 milion de copii, reprezentând 32% dintre elevii români, nu au avut acces la educație timp de mai multe luni”.