Senatorul AUR Valentin Cioromelea a sesizat Ministerului Transporturilor faptul că drumurile din județul Tulcea sunt grav afectate de circulația mașinilor de mare tonaj, care s-a intensificat în contextul războiului din Ucraina. Situația ar fi putut fi evitată, consideră parlamentarul, dacă autoritățile ar fi luat în calcul transportul feroviar sau fluvial pentru transporturile de mare tonaj.
În context, Valentin Cioromelea a precizat că există o inițiativă a Ministerului Transporturilor privind scăderea greutății maxime admise de la 60 de tone la 50 de tone pentru a proteja șoselele încă nedistruse de aceste transporturi. Măsura vine însă cu întârziere, ținând cont că drumurile au fost afectat de circulația mașinilor de mare tonaj, fapt ce va genera costuri suplimentare pentru reparare.
Ca urmare a sesizării transmis de către senatorul AUR, Ministrul Transporturilor a luat act de nemulțumirile tulcenilor și a transmis că autoritățile competente au în vedere adoptarea unor măsuri pentru remedierea situației.
Astfel, ministerul de resort a precizat că:
„În cadrul şedinţei grupului de coordonare al Ariei Prioritare 1a – căi navigabile interioare, al Strategiei UE pentru Regiunea Dunării (SUERD), arie prioritară pe care Ministerul Transporturilor şi Infrastructurii din România împreună cu ministerul de resort din Austria o coordonează, din data de 05.12.2022, s-a discutat şi se vor întreprinde acţiuni începând cu anul 2023 pentru abordarea problemei semnalate”.
În ceea ce privește situația semnalată de către senatorul Valentin Cioromelea privind deteriorarea drumurilor și măsuri pentru a evita astfel de cazuri pe viitor, Ministerul Transporturilor a transmis că are în vedere realizarea unui „studiu transnațional cu privire la această piaţă a transporturilor agabaritice, o analiză a tarifelor practicate si se vor identifica măsuri care ar putea conduce la transferul acestor transporturi către infrastructura de cale navigabilă”.
Potrivit sursei citate, toate sectoarele de drum aflate în administrarea Direcției Regionale de Drumuri si Poduri Constanța sunt afectate de traficul de tonaj greu:
„În ceea ce priveşte măsura de limitare a vitezei pentru transporturile de mare tonaj, administratorul drumului, Compania Națională de Administrare a Infrastructurii Rutiere S.A, prin DRDP Constanţa, a montat pe toate sectoarele de drum antemenţionate, semnalizare rutieră, în conformitate cu Cartea Semnalizării, aprobată de IPJ Tulcea – Serviciul Rutier, care are și responsabilitatea monitorizării respectării semnificației acesteia”, se arată în răspunsul transmis de ministerul Transporturilor.