Rodica Boancă (AUR): Ministerul Educației irosește resurse importante pe „experți pentru toaletele din fundul curții”

Distribuie acest articol!


    Rodica Boancă (AUR) consideră că ministrul Educației, Sorin Cîmpeanu, nu a întreprins nimic pentru depolitizarea învățământului românesc și continuă să irosească resurse importante pentru a plăti experți care nu aduc nicio plusvaloare în acest domeniu. Declarația senatoarei AUR a fost făcută în contextul în care Agenţia de Asigurare a Calităţii în Învăţământul Preuniversitar (ARACIP) a scos la concurs o serie de posturi de „experți” în cadrul agenției care acreditează școlile și grădinițele.

    Asistăm la crearea unor posturi, care probabil se vor acorda pe criterii politice, prin care doar se vor constata toate cele semnalate de profesori ani la rândul, dar pe care nimeni nu le-a considerat ca priorități în programele de guvernare, și anume: condiții jalnice din punct de vedere sanitar, al logisticii și infrastructurii școlare. Cu alte cuvinte, domnii experți vor constata numărul din ce în ce mai mare de grupuri sanitare neracordate la rețeaua de apă, neracordate la rețeaua de gaze, neracordate la rețeaua de energie electrică, și care toate se află poziționate în exteriorul corpului de clădiri în care se desfășoară orele de curs”, a afirmat Rodica Boancă în interpelarea sa către ministrul Educației.

    Senatoarea a precizat că aceste posturi sunt foarte bine remunerate – în jur de 6.000 lei salariul, în timp ce salariul unui profesor cu gradul I și 15 ani vechime, de pildă, nu depășește 4.000 lei net.

    În acest context, parlamentarul AUR a solicitate minsitrului de resort să răspundă la următoarele întrebări:

    1. Găsiți oportună crearea posturilor de experți, atâta timp cât situația grupurilor sanitare este cunoscută deja?
    2. Oare resursele financiare destinate acestor posturi nu trebuiau utilizate la modernizarea grupurilor sanitare și racordarea acestora la rețelele de utilități?
    3. Care este valoarea investițiilor în infrastructura grupurilor sanitare din zonele rurale?
    4. Aveți în vedere depolitizarea învățământului românesc? Și dacă „da”, ce proiecte viabile ați identificat în vederea realizării acestui proces?


    Distribuie acest articol!