Sute de camioane TIR stau încolonate pe drumul european DE79, pe o distanță de 10-15 km. Timpii de așteptare în vamă sunt de zeci de minute sau chiar ore în șir din cauza lipsei personalului la punctul de trecere a frontierei către Bulgaria ce îngreunează verificările documentelor. Deputatul AUR a luat act de inacțiunea ministrului Transporturilor, Sorin Grindeanu, și a solicitat soluții imediate la această problemă.
Deputatul AUR Ringo Dămureanu precizează că există riscuri foarte mari de accidente în zonă, din cauza lipsei lățimii necesare a drumului pentru efectuarea manevrelor de depășire a coloanei de camioane, respectiv de circulație pe sensul către intrarea în Țară.
„Cunoașteți situația descrisă mai sus, referitoare la supraaglomerarea căii de acces rutier către municipiul Calafat și punctul de trecere a frontierei Calafat-Vidin prin staționarea în coloană a zeci sau sute de camioane TIR? Ce soluții întrevede Ministerul Transporturilor la problema menționată? Este prevăzut a se realiza o supradimensionare a căii carosabile sau centură ocolitoare în zona Golenți – Basarabi – Calafat? În ce stadiu se află astfel de proiecte, dacă acestea există?, a întrebat deputatul AUR Ringo Dămureanu.
Deputatul AUR Ringo Dămureanu susține că traficul rutier pe intrarea și ieșirea în sau din municipiul Calafat este practic aproape blocat. Se circulă pe un singur fir, în ambele sensuri, pe lângă coloana de TIR-uri care staționează. Traficul din zonă este paralizat, deoarece tirurile blochează singura bandă de mers spre municipiul Calafat, dar și spre Bulgaria, iar participanții la trafic sunt nevoiți să meargă pe contrasens, intersectând mașinile care intră în țară sau pleacă dinspre Municipiul Calafat. Acest aspect conduce la timpi mari de traversare a zonei pentru toți participanții la trafic, în special pentru cei care nu se află în așteptarea intrării în vamă.