Distribuie acest articol!
Ministrul Economiei, Claudiu Năsui, a făcut o primă „reformă” importantă: a tăiat cu pixul 40 de posturi care existau doar pe hârtie – acestea nu era bugetate. În timpul acesta, ajutorul promis firmelor afectate de pandemiei întârzie să ajungă.
„Înțeleg ca Năsui a desființat 40 de posturi vacante pentru care statul nu consuma nici un ban pentru că nu erau bugetate (adică nu erau banii prinși în buget). Mai înțeleg că a desființat si 40 de pensii speciale inexistente (nu avea cum el, doar pe zona MAE se beneficiază de pensii speciale, dar pentru asta angajarea se face la Ministerul Afacerilor Externe, unde trebuie să ai o anumită vechime în diplomație ca să poți beneficia de o pensie specială).Un erou! De carton, ca și cartonul pus de el. În timpul acesta, banii promiși economiei nu au ajuns la companii. Dacă se mai luptă Năsui mult cu himerele s-ar putea să dezangajăm niște fonduri europene pentru că nu este el în stare sa dea granturile la companii”, a comentat Adrian Câciu despre realizarea lui Năsui.
Iată mesajul postat de Năsui pe pagina sa oficială de Facebook:
„În ședința de guvern de ieri, am desființat 40 de posturi din ministerul economiei cu salarii de mii de euro pe lună și pensie specială.Î n teorie, funcțiile acestea ar fi trebuit să promoveze turismul. În practică știm cu toții ce se întâmplă cu aceste posturi la stat. Sinecurile acestea au fost create de guvernul PSD. Inițial, Ministerului Turismului a creat 15 astfel de posturi. Dar, ulterior, numărul s-a triplat până la 40. Ele aveau statut diplomatic inclusiv în ceea ce privește salarizarea și drepturile la pensie, de unde pensia specială. Asta era viziunea de promovare a turismului a statului român: sinecuri și pensii speciale. Banii contribuabililor sunt sacri. Nu avem voie să-i risipim. Statul trebuie nu doar să nu mai înființeze sinecuri, ci și să le desființeze pe cele existente.
Decât să plătească salarii de mii de euro și pensii speciale, statul mai bine lăsă banii contribuabililor care îi muncesc reducând impozitele pe muncă #ZeroTaxe.E momentul să reformăm modul în care se promovează turismul. Soluția găsită împreună cu mediul de afaceri a fost înființarea organismelor de management al destinațiilor, în care deciziile de promovare a turismului național pleacă de la factorii implicați real în această industrie: investitorii privați și autoritățile locale. Este un sistem gândit în piramidă. De la organizații locale, la OMD-uri regionale și apoi de unul național, care poate avea o strategie de promovare a țării coerentă și continuă independent de schimbările guvernamentale”.
Distribuie acest articol!