Ministerul Transporturilor are în vedere reorganizarea domeniului feroviar și a elaborat un proiect de lege în acest sens, care este disponibil spre consultare. Ciprian-Titi Stoica a sesizat ministerului în cauză faptul că există o serie de probleme ce țin de legalitatea acestei inițiative. Deputatul AUR avertizează că actul normativ nu respectă prevederile Directivei 2012/34/UE a Parlamentului European și a Consiliului din 21 noiembrie 2021, respectiv Directiva UE 2016/798.
Ca urmare a solicitării înaintate de către deputatul Ciprian-Titi Stoica, Ministerul Transporturilor a revenit cu o serie de clarificări, astfel:
În ceea ce privește comasarea Organismului de Licențe Feroviar Român, ministerul a transmis că „formula propusă nu contravine prevederilor europene în vigoare, iar această formă de organizare se regăsește si în alte state membre ale Uniunii Europene (ex. Danemarca, Irlanda, Lituania, Spania)”. De asemenea, Autoritatea Feroviară Română – AFER urmează să preia atribuțiile și personalul din cadru ONFR.
În ceea ce privește directivele UE, Ministerul Transporturilor a precizat că actul normativ respectă toate prevederile.
„Proiectul de act normativ își propune alinierea deplină la prevederile legislației europene, respectiv prevederile din Directiva (UE) 2016/797 privind interoperabilitatea sistemului feroviar în Uniunea Europeană, care stipulează faptul că organismul notificat trebuie să aibă personalitate juridică.
În momentul de fată, Organismul Notificat Feroviar Român – ONFR nu are personalitate juridică. Numărul de înregistrare ca organism notificat în baza de date NANDO este pentru Organismul Notificat Feroviar Român – AFER, ceea ce poate induce doar o renotificare, neexistând riscurile menționate în întrebare”, se arată în răspunsul transmis la solicitarea deputatului AUR Ciprian-Titi Stoica.