Judecătorii au prezentat justificarea motivului pentru care au decis ca firma câștigătoare a licitației pentru tramvaiele din București să fie firma românească ASTR Vagoane Arad și nu firma turcească desemnată inițial.
Mai mult nereguli au fost semnalate, însă judecătorii nu s-au oprit decât asupra unei singure nereguli considerând că este suficient pentru descalificarea ofertantului.
Neregula asupra căreia judecătorii s-au oprit este aceea că tramvaiele prezentate de turci nu au circulat niciodată pe drumurile publice și nu au fost certificate, practic era vorba de un produs prototip, netestat și neomologat… Testarea urma să se facă pe Bucureșteni și dacă ieșea bine, dacă nu, la fel de bine.
Au fost și alte nereguli cum ar fi faptul că numărul de uși nu corespundea cu caietul de sarcini sau că podeaua nu era conformată pentru persoanele care se deplasau în scaune cu rotile.
În fine, haideți să o spunem pe față, căci după cum se vede DNA a încetat să mai existe.
Undeva la nivelul primăriei capitalei, a primăriei centrale, la nivel superior, la fel de superior precum scaunul primarului Gabriela Firea, cineva a dorit ca să nu câștige o firmă românească ci una din Turcia.
Putem presupune că acest interes deosebit pentru a se încălca legea nu vine decât dintr-un interes de natură materială a celor implicați în luarea deciziilor.
Probabil că cineva s-a gândit, cu mult tupeu, că va reuși să dea lovitura vieții și că merită riscul unei viitoare condamnări dacă banii vor rămâne în conturi sau ascunși prin apartamentele din Monaco.