Brandurile internaționale de retail sunt interesate să intre în Timișoara. Cererea pentru suprafețe mari a crescut – Ziua de Vest

România este o piață atractivă pentru retailerii internaționali, cu numeroase avantaje, cum ar fi o putere crescută de cumpărare, un procent mai mare de cheltuieli pentru produse de retail (11% în România, ceea ce plasează țara noastră pe locul doi după Polonia în regiunea Europa Centrală și de Est), un apetit ridicat pentru branduri noi, forță de muncă educată și o rată foarte scăzută a spațiilor moderne de retail vacante (sub 3%).

Cu 165.800 metri pătrați în construcție, peste 60% din stocul total de retail este dispus în cele mai mari orașe regionale, iar o parte semnificativă din acesta este dedicat parcurilor de retail.

Suplimentar, 180.000 metri pătrați sunt planificați să fie adăugați la stocul modern de retail existent în toată țara datorită creșterii cererii.

Stocul de spații moderne de retail va ajunge la aproximativ 4,2 milioane metri pătrați în 2022, potrivit raportului Romania Retail Destinations 2022, lansat de CBRE România.

“Pe fondul ridicării restricțiilor impuse de pandemie, România a devenit o piață foarte atractivă pentru companiile de retail internaționale, care sunt interesate să închirieze suprafețe mari, adesea peste 1.500 mp-2.000 mp. Mai mult decât atât, retailerii locali intenționează să-și extindă afacerile prin deschiderea de noi magazine în centre comerciale, ceea ce indică un apetit uriaș pentru închirierea de spații de retail”, a spus Carmen Ravon, de la CBRE România, liderul pieței de consultanță imobiliară.

Din punct de vedere al stocului total de spații de retail existente, Timișoara se află pe locul doi la nivel național, cu 199.200 metri pătrați. În ceea ce privește spațiul de retail în construcție, Timișoara se află pe locul trei.

Totodată, în ceea ce privește orașele cu cea mai mare suprafață a centrelor comerciale, Timișoara, cu 170.000 metri pătrați,

 » sursa: ziuadevest.ro