A fost înființată Asociația pentru Promovarea Timișoarei, în primă fază parteneriat între primărie, aeroport, patroni din HoReCa, ghizi și Iulius Town

Marți, 27 iulie, consilierii locali din Timișoara au aprobat înființarea Asociației pentru Promovarea Timișoarei. Practic, vorbim de un parteneriat între primăriei, Aeroportul Timișoara, asociația patronală Horetim, Attrius Developments (Iulius Town) și Breasla ghizilor. Care are drept scop punerea în valoare a atuurilor orașului. Teoretic, acestora li se pot alătura, în timp, și alte asociații sau firme care doresc să contribuie la îndeplinirea obiectivelor specificate în statut.

Cu propunerea a venit primarul Dominic Fritz, la Timișoara. De altfel, încă din campania pentru alegerile locale, edilul-șef promova înființarea unei astfel de entități în care să se regăsească atât primărie, cât și reprezentanți ai mediului de afaceri și ai societății civile. Acum, nou-înființata asociație va desfășura activitatea pe mai multe paliere: turistic, economic, cultural, educațional.

Totuși, în ședința de marți, nu toți consilierii au fost de acord cu înființarea acestei entități. Proiectul a trecut la limită, cu 15 voturi „pentru”, cinci voturi „împotrivă” și trei abțineri. Probabil, cei din ultimele categorii au fost influențați de spusele fostului viceprimar Dan Diaconu. „Cred, construcția acestei asociații nu respectă Codul administrativ, nu respectă Legea finanțelor publice locale și, cu atât mai puțin, nu respectă prevederile Legii 275, care este prevăzută într-unul dintre referate – legea privind activitatea turistică – și cred că are mari probleme din acest punct de vedere”, a declarat actualul consilier local liberal.

Odată adoptat HCL-ul, Asociația pentru Promovarea Timișoarei va trebui să aducă orașul la standarde europene și în domeniile de activitate. „Orașele – nu doar în România, ci în întreaga Europă – se află într-o permanentă competiție pentru atragerea de investitori și investiții, turiști, forță de muncă calificată, fonduri europene etc. În această competiție, nu este suficient ca un oraș să aibă potențial și să fie atractiv, ci trebuie să își pună în valoare aceste atuuri.

 » sursa: ziuadevest.ro

%d blogeri au apreciat: