Duminica Înfricoșătoarei judecăți (a Lăsatului sec de carne)

În Biserica Ortodoxă, a treia duminică din perioada Triodului, respectiv ziua de 27 februarie în acest an, este numită în calendarul bisericesc „a Înfricoşătoarei Judecăţi” sau „a Lăsatului sec de carne”.

Prima denumire izvorăşte din Evanghelia ce se ­citeşte în această ­duminică, de la Matei 25, 31-46, unde Mântuitorul nostru Iisus Hristos ne prezintă criteriile Judecăţii Universale de la a doua Sa venire. A doua denumire este dată de faptul că în această duminică facem lăsat sec de ­carne, adică este ultima zi în care mai mâncăm carne, până la Paşti, notează Ziarul Lumina.

După această duminică urmează opt săptămâni în care nu se consumă carne. ­Prima este săptămâna albă (sau a brânzei), urmată de cele șase săptămâni ale Postului Mare şi culminând cu Săptămâna Mare a Sfintelor Pătimiri ale Domnului.

Sinaxarul din Triod menţionează că în Duminica lăsatului sec de carne „se face pomenirea venirii a doua, întru slavă, a Domnului nostru Iisus Hristos”, precizând şi de ce în această a treia duminică a Triodului vorbim de Înfricoşătoarea Judecată: „Au rânduit deci dumnezeieştii Părinţi în această duminică ­pomenirea înfricoşătoarei zile a celei de a doua veniri a Domnului ca, înfricoşându-i pe oameni prin moarte şi prin aşteptarea chinurilor ce vor să fie,

 » Citește tot articolul pe Rostonline.ro

Lasă un răspuns