Distribuie acest articol!
Confederaţia Operatorilor şi Transportatorilor Autorizaţi din România (COTAR) solicită demiterea sau suspendarea directorului general al Autorităţii Rutiere Române (ARR), Mihai Alecu, şi a secretarului de stat din Ministerul Transporturilor şi Infrastructurii (MTI), Sandor Gabor, asupra cărora planează suspiciuni privind săvârşirea mai multor infracţiuni, se menţionează într-un comunicat remis joi de asociaţia patronală a transportatorilor, potrivit agerpres.ro.
COTAR argumentează că săvârşirea infracţiunilor de către directorul ARR reiese din raportul întocmit de Direcţia Corp Control din cadrul MTI, înaintat în data de 29 iunie 2021 ministrului de resort de atunci, Cătălin Drulă.
Organizaţia patronală a transportatorilor apreciază în comunicat că directorul general al ARR este acuzat în raport de casări şi transferuri cu dedicaţie sau de achiziţii trucate, cu atribuiri pentru firme care nu existau la data demarării procedurilor.
„În privinţa raportului din 29 iunie 2021, care şi acum stă, spre aprobare, pe masa ministrului interimar demis Dan Vîlceanu, menţionăm că faptele de care este acuzat Mihai Alecu, directorul general al ARR, ar trebui cercetate imediat de către procurori, pentru că în speţă este vorba despre casări şi transferuri cu dedicaţie, despre achiziţii trucate, cu atribuiri pentru firme care nu existau la data demarării procedurilor, despre cheltuieli neeconomicoase care au cauzat un prejudiciu estimat în primă fază la peste 1,3 milioane lei”, se precizează în comunicatul organizaţiei transportatorilor.
Potrivit autorilor raportului, documentul ar trebui înaintat Curţii de Conturi, Agenţiei Naţionale de Integritate şi Parchetului de pe lângă Judecătoria Sectorului 1 Bucureşti, pentru efectuarea mai multor verificări şi pentru demararea cercetării penale, se menţionează în comunicatul COTAR.
„Este inacceptabil ca, în timp ce transportatorii rutieri din ţara noastră plătesc impozite şi taxe către bugetul de stat, impozitarea diurnelor pe ultimii 5 ani, doi funcţionari de rang înalt din cadrul Ministerului Transporturilor să îşi desfăşoare activitatea ca şi cum ar fi în ograda proprie, gestionând fraudulos baze de date, transferând dubios cu titlul gratuit bunuri mobile ce aparţin statului, punând interesele proprii, de familie sau afaceri, mai presus de interesele instituţiilor publice pe care le conduc sau în cadrul cărora îşi desfăşoară activitatea”, potrivit comunicatului organizaţiei transportatorilor.
Prin urmare, COTAR consideră că Sandor Gabor şi Mihai Alecu nu mai pot rămâne în funcţiile ocupate în acest moment, poziţii din care aceştia, potrivit documentului întocmit de Direcţia Corp Control, ar fi săvârşit mai multe infracţiuni.
În acest context, preşedintele COTAR, Vasile Ştefănescu, îl acuză pe fostul ministru al Transporturilor, Cătălin Drulă, de favorizarea infractorului, prin faptul că nu a aprobat, în timpul mandatului său, raportul Direcţiei Corp Control.
„Toată această stare de lucruri a fost tolerată din 29 iunie 2021 şi până în 8 septembrie 2021 – când şi-a depus demisia din funcţia deţinută – de fostul ministru al transporturilor Cătălin Drulă, care nu a aprobat raportul întocmit de Direcţia Corp Control şi care nu l-a trimis organelor de cercetare penală, ceea ce în opinia noastră constituie favorizarea infractorilor. Având în vedere că ajutorul dat făptuitorului în scopul împiedicării sau îngreunării cercetărilor într-o cauză penală întruneşte elementele constitutive ale infracţiunii ‘favorizarea infractorului’, faptă prevăzută şi pedepsită de art. 269 Cod penal, vom sesiza autorităţile competente în acest sens, pentru că se pare că datorita unor înţelegeri ‘politice’, cei în drept să-l trimită parchetului nu au de gând să facă acest lucru”, a afirmat preşedintele COTAR, citat în comunicat.
Confederaţia Operatorilor şi Transportatorilor Autorizaţi din România a atras în nenumărate rânduri atenţia, pe parcursul acestui an, cu privire la „activităţile dubioase desfăşurate sub umbrela ARR, la sifonările de bani din instituţia respectivă şi la favorizarea unor magnaţi de centre de formare profesională, aşa cum este şi actualul secretar de stat Sandor Gabor”, se precizează în comunicat.
COTAR subliniază că acest lucru a fost reliefat şi de raportul întocmit în 8 septembrie 2020 de către Direcţia Corp Control din MTI, care stabilea un prejudiciu de 4,37 milioane euro cauzat ARR şi ministerului de modul în care funcţionarii Autorităţii şi persoane cu funcţii de conducere din cadrul Ministerului Transporturilor participau la examinările absolvenţilor din centrele de formare profesională din transportul rutier, centre care aparţin în majoritatea lor de SC IFPTR SRL Miercurea Ciuc, societate ce a fost condusă de Sandor Gabor până când acesta a devenit secretar de stat.
Distribuie acest articol!