Companiile aeriene și aeroporturile din Europa nu au suficienți angajați pentru a face față numărului tot mai mare de călători. Astfel, și vacanțele sunt perturbate sau anulate în vestul Europei.
Pe măsură ce statele au început să renunțe la restricțiile impuse în pandemie, oamenii și-au reluat călătoriile. Însă, în ultimele zile, mii de turişti şi-au văzut vacanţele de Paşte perturbate sau chiar anulate, deoarece companiile aeriene şi aeroporturile nu au suficient personal pentru a face faţă cererii, potrivit Reuters.
Asta după ce creșterea cazurilor de Covid-19 în Marea Britanie a provocat absenţe ale personalului companiilor aeriene şi aeroporturilor, care aveau deja probleme în a găsi personal după ce lucrătorii au părăsit industria în timpul pandemiei.
Transportatorul low-cost easyJet este unul dintre cei mai afectaţi. Compania a anulat marți aproximativ 60 de zboruri în Marea Britanie și anunță că se așteaptă la un număr similar de anulări în zilele următoare. Asta după ce în weekend transportatorul a anulat peste 200 de curse, iar luni alte 62.
Consultanții din turism spun că ar fi nevoie să treacă cel puţin două – trei luni pentru a depăși situația dificilă, care a fost creată de lipsa personalului, creșterea cazurilor de Covid-19 şi întârzierile în aprobarea permiselor de securitate pentru angajații aeroporturilor şi companiilor aeriene.
Cazul EasyJet nu este însă singular. British Airways a anulat 662 de zboruri săptămâna trecută, arată firma de consultanță Cirium, dar acestea includ și cursele pe distanţe lungi suspendate din cauza sancţiunilor şi restricţiilor, precum cele spre Rusia şi părţile din Asia afectate de Covid-19. Compania a refuzat însă să ofere detalii despre zborurile anulate din alte motive, dar un purtător de cuvânt a declarat că numărul zborurilor anulate în ultimele zile din cauza îmbolnăvirii personalului este de cel mult zece.