Mutare incredibilă a Ungariei la noi acasă: Ungaria a obținut aprobarea statului român de a-şi construi un port la Marea Neagră pe o suprafaţă de 200 de hectare, la Sulina. Avem de-a face cu un act de trădare deliberat cu implicaţii uriaşe pe plan internaţional, susține deputatul AUR Viorel Focșa, care a cerut explicații ministrului Transporturilor, Sorin Grindeanu.
Viktor Orban poate să-și pună în aplicare planurile pe teritoriul României, fără ca PSD și PNL să se opună. Asistăm astfel la încă o trădare a intereselor naționale, pe fondul unui stat slab, incapabil să-și proiecteze strategii și să investească în potențialul de la Marea Neagră.
„Potrivit informațiilor pe care le deţin, o firmă din Ungaria garantată de guvernul de la Budapesta al lui Viktor Orban va construi de zero un port, atenţie, la Sulina. Deja, firma maghiară a preluat vreo 200 ha de la nişte afacerişti străini şi urmează să demareze lucrările pentru amenajarea noului post maghiar de ia Sulina”, a explicat Viorel Focșa în adresa transmisă către Ministerul Transporturilor.
Ce implicații va avea această mutare a lui Viktor Orban? Nimic mai simplu: Guvernul de la Budapesta va avea port la Marea Neagră, ceea ce îi va permite să aducă mărfuri la Sulina, după care să le transporte pe uscat sau pe Dunăre către destinaţia finală, adică spre Ungaria, subliniază deputatul AUR.
El a solicitat ministrului Sorin Grindeanu să răspunsă la următoarele întrebări:
- Cine a emis avizele de mediu pentru construirea acestui obiectiv la Sulina?
- Cine a pus la dispoziţie cele 200 de Ha pentru construirea acestui port la Sulina?
- Ce statut are terenul? Este vândut sau concesionat (pe ce termen?)
- Care este implicarea statului român în această afacere?