Timpii mari de așteptare din punctele de trecere a frontierei dintre Republica Moldova și România sunt un obstacol în calea intensificării schimbului comercial dintre cele două state, consideră Raisa Enachi. Șoferii de camion sunt nevoiți să stea peste zile întregi în vama Leușeni-Albița. Însă nici la celelalte puncte de trecere a frontierei situația nu este mai bună – și acolo se formează cozi infernale, fie că este vorba de camioane sau autovehicule. Deputata AUR a sesizat această situație către Ministerul de Finanța în vederea rezolvării problemei.
Deși situația este neschimbată de ani e zile, autoritățile nu au reușit să ia măsurile necesare nici măcar în cazul celor mai tranzitate puncte de trecere terestre din România.
„La punctul de trecere a frontierei de la Siret, timpul de așteptare poate fi peste 12 ore. Faptul că toate camioanele intră pe o singură bandă la trecerea liniei de frontieră din Ucraina în România contribuie la creșterea timpului de așteptare la punctul de trecere a frontierei de la Siret. Potrivit poliției de frontieră, la granița țării cu Ungaria se înregistrează timpi de așteptare excesivi. Așteptări mari sunt raportate și la trecerile de la Nădlac II și Petea, dar și la Giurgiu”, a punctat Raisa Enachi în solicitarea către Ministerul de Finanțe.
Cei mari timpi de așteptare se înregistrează la punctele de trecere a frontierei dintre Republica Moldova și România. Spre exemplu, la PTF Leușeni, procedurile de vămuire a mărfurilor la frontiera moldo-română sunt excesiv de lente, ceea ce împiedică dezvoltarea dinamică a comerțului dintre cele două state.
În acest context, deputata AUR Raisa Enachi solicită ministrului Finanțelor, Adrian Câciu, să transmită:
- – Când se vor lua măsuri pentru a crește numărul de personal și pentru a utiliza pe deplin capacitatea punctelor de trecere a frontierelor deschise?
- Cum vor fi suplimentate arterele de control pe sensul de intrare sau ieşire în/din ţară, pentru ca formalitățile de frontieră să se efectueze cu operativitate?
- Când va fi deschise posturile vamale comune, astfel încât să nu mai avem cozi interminabile atât pentru călători, dar mai ales pentru transportatorii de mărfuri?