Sute de cazuri primite de la românii din diaspora soluționate de AUR prin programul Linia Verde

Robert Alecu, vicepreședintele AUR, a prezentat, în cadrul unei conferințe de presă, un raport al activității desfășurate în cadrul campaniei „Linia Verde”. Acesta a subliniat faptul că, de la demararea proiectului, au fost primite sute de solicitări din partea românilor din diaspora.

Reprezentanții AUR au venit astfel în sprijinul persoanelor vârstnice care aveau nevoie de sprijin pentru programarea la serviciile consulare, au fost deslușite hățișurile birocratice pentru românii care au solicitat sprijin și s-a căutat chiar și un ofițer de stare civilă pentru un cuplu a cărui cununie civilă era programată cu luni de zile după cea religioasă.

„Până în momentul de față, echipa noastră a gestionat 465 de cazuri. Principalele nemulțumiri semnalate sunt legate de imposibilitatea de a solicita informații, telefoanele consulatelor fiind doar de formă, un telefon la care încerci de zeci de ori fără să-ți răspundă nimeni. Programările se fac exclusiv online, iar portalul econsulat.ro este perceput ca un labirint birocratic. Restricțiile din pandemie au făcut ca vizitele la consulat să fie programate exclusiv printr-o platformă odioasă, numită econsulat.ro”, a arătat Robert Alecu.

Vicepreședintele AUR a tras un semnal de alarmă cu privire la situația consulatului de la Bonn, „acolo unde pentru o programare trebuie să aștepți și până la 7 luni, iar calitatea serviciilor lasă de dorit”.
Acesta a prezentat și o parte dintre recenziile românilor la adresa Consulatului General al României de la Bonn, printre care amintim: „În slujba cetățenilor clar nu sunt! Se vorbește de sus, peste și în același timp, multe aberații și multă superioritate! Consulatul de la Bonn este o mare dezamăgire! Angajați în slujba statului și a poporului… Mare rușine!” / „Portarul nu este român acolo, însă cerșetorii sunt și, fiind obișnuiți cu inflația din România, nu mai cer 1 euro, cer 10 €…. Sala de așteptare este afară, în frig, nu există rampe pentru cărucioarele copiilor, toaletele sunt închise, în rest numai de bine”.

Potrivit acestuia, numărul mare de cazuri pe care AUR le primește prin Linia Verde evidențiază faptul că statul român, prin misiunile sale diplomatice și prin Ministerul Afacerilor Externe, pierde lupta pentru drepturile și interesele românilor plecați peste hotare.

„Există 8.000.000 de români plecați peste hotare, dintre care 6.000.000 sunt deja înregistrați. Toți, mai devreme sau mai târziu, au nevoie de unul sau mai multe dintre serviciile consulare, iar consulatele nu răspund. Din fericire pentru ei, acum există Linia Verde a Partidului AUR: soluția optimă atunci când consulatul nu răspunde”, a concluzionat Robert Alecu.