Șeful Companiei de Apă Oradea, Lucian Chindlea: „Fiecare trebuie să plătească pentru apa consumată și poluarea produsă”

Oferind servicii pentru peste 266.000 de bihoreni, dintre care doar 56.000 au branşamente de apă şi mai puţini, 40.000, s-au „legat” la canalizare, Compania de Apă Oradea este un operator regional cu planuri de mărire.

Instalat la conducerea societăţii în toamna anului trecut, inginerul Lucian Chindlea, fost director al Inspectoratului de Stat în Construcţii, îşi doreşte ca Bihorul să aibă, în paralel cu un inel metropolitan rutier, şi unul de reţele de apă şi canalizare, care va permite extinderea CAO în extremităţile judeţului şi va asigura debite uniforme de apă.

Pentru ca toţi bihorenii să aibă apă bună la robinete, este nevoie însă şi să fie prinşi „ilegaliştii”, adică cei care nu plătesc aceste servicii. În fiecare zi, 20% din consumul de apă al CAO curge în robinetele lor…

Inel de apă

– Care sunt priorităţile şi planurile Companiei de Apă Oradea?

– Prioritatea este accesarea fondurilor europene, pentru rezolvarea unor probleme pe care le întâmpină Compania, pe partea de înmagazinare a apei şi dezvoltarea de reţele. CAO a preluat foarte multe sisteme de alimentare cu apă şi de canalizare realizate de unităţile administrativ-teritoriale, pentru că primarii nu le-au mai putut susţine din punct de vedere financiar, dar preluările nu s-au dus la bun sfârşit prin contractarea tuturor utilizatorilor. În plus, acele UAT-uri se extind în continuare, cu noi dezvoltări imobiliare. 

Acolo se întâmplă mari furturi de apă, pe care încercăm să le asanăm, ca să minimizăm pierderile şi să putem păstra preţurile mici. Suntem printre ultimii în ţară, în privinţa tarifului, şi politica mea este să ţinem preţurile cât mai mici. Dar trebuie să facem rentabile sistemele care azi nu sunt profitabile. 

De aceea gândim şi un sistem de inel metropolitan, paralel cu cel rutier anunţat de preşedinţia Consiliului Judeţean Bihor.

 » sursa: ebihoreanul.ro