Distribuie acest articol!
Criza sanitară şi scumpirea utilităţilor afectează serios şi societăţile care au atestat produse tradiţionale. Unele dintre ele au anunţat scumpiri începând de anul viitor, în timp ce altele au majorat deja preţurile practicate. Reprezentanţii lor spun că le-au crescut vânzările însă nu şi profitul.
O firmă care a atestat 12 produse tradiționale a majorat prețurile cu 10% din cauza creșterii cu aproape o treime a prețurilor materiilor prime. Directoarea Paula Vals despre evoluția firmei de la debutul pandemiei.
Paula Vals: Anul cel mai slab a fost 2020. În 2021, într-adevăr, am avut creșteri nu la nivelul anului 2019, am avut scăderi cu 20%.
O scădere a profitului a fost înregistrată și de singura firmă care a atestat produse tradiționale pe bază de pește. Directorul Dan Buhai spune că de la începutul crizei sanitare volumul vânzărilor a crescut, doar nu și profitul.
Dan Buhai: Din punct de vedere al costurilor/ s-au diminuat cu 15-20% față de normal. Au apărut și aceste creșteri neașteptate și incredibil de mari ale energiei electrice și gaze. Cred că o să reducă și mai mult zona de profit.
Directorul Buhai a menționat că anul viitor prețul produselor tradiționale pe bază de pește va crește cu circa 15%.
Distribuie acest articol!