Nicușor Dan, în război cu UBER și Bolt: Firmele sunt acuzate de concurență neloială – 60m.ro

Distribuie acest articol!

Primarul general Nicuşor Dan a anunţat că, până la data de 10 ianuarie, va fi în dezbatere publică modificarea criteriilor din Regulamentul în vederea atribuirii licenţei de taxi. Edilul a precizat că sunt 7.000 de taximetrişti pe străzile Capitalei şi aproximativ 28.000 de maşini care practică transportul alternativ, acestea din urmă fiind o concurenţă neloială în acest moment.

„Vom scoate 2.700 de autorizaţii taxi care de-a lungul timpului au fost retrase de Primăria Municipiului Bucureşti. Aceste autorizaţii sau licenţe taxi, cum se spune popular, vor fi atribuite în urma unei hotărâri de Consiliu. Ce se întâmplă în acest moment? Avem o hotărâre de Consiliu General care este în vigoare cu nişte criterii şi noi am pus săptămâna aceasta în dezbatere publică modificarea hotărârii cu criteriile. Dezbaterea publică o să aibă loc, potrivit legii, până pe 10 ianuarie. O să urmeze o hotărâre de CGMB în care vom aproba modificarea de Regulament şi noile criterii, urmând să aşteptăm, conform legii, încă 60 de zile din momentul în care avem criteriile şi facem anunţul până când vom atribui, în baza acestor criterii, licenţele. E o invitaţie către taximetrişti. Şi eu sunt o persoană care circulă cu taxiul şi am avut nenumărate discuţii cu taximetriştii pe subiectul acesta. Cei care vor să aibă propria autorizaţie taxi trebuie ca în acest interval până în 10 martie, mai întâi să devină PFA, iar apoi să obţină de la PMB autorizaţia de transport, astfel încât, având autorizaţia de transport, să poată să inttre în competiţie, în criteriile de selecţie pentru atribuirea unei autorizaţii taxi”, a afirmat Nicuşor Dan, într-o conferinţă de presă susţinută vineri la sediul PMB.

El a mai spus că Primăria nu a apărat de-a lungul anilor interesele taximetriştilor şi a ajuns ca „activitatea care este taxată de fapt de municipalitate să fie alternativa la transportul alternativ”.

„Legat de taximetrie în general, autoritatea publică nu şi-a exercitat practice niciodată dreptul de control şi o să facem asta. Nu e posibil să existe taximetrişti care să facă preţ, să condiţioneze un transport de o sumă care nu este cea din tarif şi multe alte lucruri. Pe de altă parte, niciodată, desi percepe taximetriştilor o taxă, Primăria Capitalei nu a apărat interesele acestei comunităţi şi există o concurenţă neloială pe care transportul alternativ o face activităţii de taxi. În acest moment, pe străzile din Bucureşti, sunt cam 7.000 de taximetrişti şi cam 28.000 de maşini care practică transportul alternativ. Deci a ajuns ca activitatea care este taxată de fapt de municipalitate să fie alternativa la transportul alternativ”, a precizat primarul general.

Acesta a vorbit şi despre posibiliele criterii avute în vedere pentru atribuirea licenţei de taxi cum ar fi un punctaj pentru maşinile cât mai ecologice, pentru cât de noi sunt autoturismele sau pentru gradul de siguranţă al maşinilor.

„În ceea ce priveşte modificările pe care le propunem, pânâ pe 10 ianuarie acest Regulament este în dezbatere publică şi aş dori să ne concetrăm până pe 10 ianuarie doar pe modificarea crtieriilor de atribuire. Propunem ca acest criteriu să dea mai multe puncte maşinilor cât mai ecologice, maşinele electrice au un punctaj, maşinile hibride au slt punctaj, ş.a.m.d., punctăm vechimea, adică noutatea, cât de nouă este maşina şi punctăm, de asemenea, siguranţa – numărul de airbag-uri, ş.a.m.d.”, a conchis Dan.


Distribuie acest articol!