Lilian Scripnic (AUR): Campania de distribuire a pastilelor de iod, un alt eșec al Ministerului Sănătății

Campania de distribuire a pastilelor de iod este un alt eșec al Ministerului Sănătății. Constatarea îi aparține deputatului AUR Lilian Scripnic. Acesta a remarcat faptul că, deși potrivit Ordinului ministrului sănătății nr. 1548/2022, pastilele de iod ar fi trebuit să ajungă la populației începând cu jumătatea anului trecut. Numai că întreg procesul a avut de la început obstacole, astfel că, într-un final, mare parte din dozele achiziționate au rămas în depozitele.

Lilian Scripnic a punctat că unul dintre obstacole a fost acela că doar 2500 de farmacii au fost selecţionate pentru acest demers. De asemenea, nici măcar nu a existat o campanie de informare eficientă. Ministerul Sănătății a demonstrat încă o dovadă că este un comunicator slab.

Prin urmare, din cele aproximativ 30 milioane de doze care au costat aproximativ 6 milioane de euro, doar 906.274 de comprimate (3,1%) au ajuns la un număr de 490.944 de persoane. Deputatul AUR a cerut Ministerului Sănătății explicații.

La solicitarea parlamentarului, instituția a transmis un punct de vedere din care reiese că nu-și asumă acest eșec. Ministerul Sănătății a transmis că de achiziția acestor pastile s-a ocupat Administraţia Naţională a Rezervelor de Stat şi Probleme Speciale. „Ministerul Sănătăţii, prin direcţiile de sănătate publică, a primit gratuit iodura de potasiu în urma catagrafierii persoanelor de către Institutul Naţional de Sănătate Publică”, mai precizează instituția.

Ministerul Sănătății a mai precizat că pastilele au ajuns în farmacii prin companiile de distribuție, iar pacienții au putut să ridice dozele recomandate după ce au ridicat prescripția de la medicul de familie.

În ceea ce privește eșecul campaniei de informare a populației, Ministerul Sănătății a transmis că,

„potrivit dispozițiilor art. 13 din OMS nr. 1.648/2022 privind modalitatea de distribuire a medicamentului iodură de potasiu 65 mg comprimate către populaţie, este interzisă orice campanie publicitară care să facă referire la anumite beneficii, recompense şi/sau alte facilităţi legate de distribuirea către populaţie a medicamentului iodură de potasiu 65 mg comprimate, fiind permise doar afişarea informării asupra activităţii de distribuire către populaţie a acestui medicament, la loc vizibil”.