Grupul italian de modă Stefanel închide toate magazinele din România, incluziv cel din Timișoara

Grupul italian de modă Stefanel, primul retailer străin venit în România, în 1991, și, astfel, un deschizător de drumuri pentru retailerii străini din industria modei de pe piața locală, se pregătește să își închidă toate magazinele din România, afacerea fiind preluată de un alt retailer italian de modă, dar cu prețuri reduse, OVS, controlat de fondul de investiții italian Tamburi Investment Partners.

În contextul acestei tranzacții, toate cele 13 magazine din România, din care 7 în București și câte 1 în Iași, Constanța, Brașov, Timișoara, Cluj-Napoca și Sibiu, vor fi închise în perioada următoare, afectând aproximativ 50 de angajați.

În 2019, conform celor mai recente date disponibile, Stefanel a avut în România afaceri de 23,9 milioane lei și o pierdere de aproape 11 milioane lei, cu circa 60 de angajați. Grupul italian Stefanel, poziționat pe segmentul premium, a acumulat, la nivel global, datorii de circa 170 de milioane de euro în ultimii zece ani, pe fondul competiției dure din partea unor retaileri mai accesibili, ca H&M sau Zara. În aceste condiții, Stefanel, o afacere de familie lansată în 1959, a intrat în insolvență și administrare judiciară în septembrie 2019, fiind scoasă la vânzare în vara anului trecut. Luna trecută, brandul a fost cumpărat, cu 3,2 milioane euro, de OVS, care mai deține în portofoliu magazinul universal Upim și retailerul de articole pentru casă Croff.

În anii 90, grupul Stefanel avea peste 1.000 de magazine în 56 de țări, dar datoriile acumulate în ultimii ani, culminând cu restricțiile introduse de autorități în pandemie, care au forțat închiderea magazinelor, au redus numărul unităților la circa 400 de centre în doar 13 țări.

Sursa: profit.ro

Comentarii

comentarii

 » sursa: ziuadevest.ro