Distribuie acest articol!
În ceea ce privește aplicarea certificatului verde România s-ar separa cumva de restul Europei: nu îl impunem de la o anumită dată, indiferent de contextul pandemic, ci trebuie îndeplinite niște condiții, respectiv:
- trei săptămâni de creștere a infectărilor, creștere constatată de INSP. Analiza situației epidemiologice se face de către Institutul Național de Sănătate Publică în fiecare zi de luni pentru săptămâna anterioară
- coeficientul de creștere trebuie să fie de cel puțin 1,5 ori la fiecare săptămână
- în momentul în care această condiție de creștere constatată timp de trei săptămâni este îndeplinită, certificatul intră în vigoare la 72 de ore (trei zile) de la această constatare.
Apoi, s-ar renunța la acest certificat în următoarele condiții:
- în momentul în care există o scădere a infectărilor timp de trei săptămâni consecutiv
- când incidența în ultimele 14 zile este sub 1 la mie la nivel național
- după ce specialiștii de la INSP constată această descreștere a numărului de infectări și rata de incidență, certificatul este scos după 72 de ore.
Ce obligații au angajatorii și salariații
Proiectul prevede și câteva obligații pe care trebuie să le îndeplinească angajatorii, dar și angajații. Astfel, angajatorul trebuie să verifice dacă, în momentul în care angajatul vine la locul de muncă, are acest certificat. Verificarea se face prin aplicația „check dcc”. Angajații au dreptul la 11 teste antigen pe lună pe care le plătește statul. În cazul în care angajatul nu are certificatului verde, angajatorul interzice accesul angajatului la locul de muncă. Suspendarea contractului de muncă încetează în momentul în care angajatul vine și prezintă certificatul COVID. Nerespectarea acestor obligații înseamnă pentru angajator sancțiuni între 10.000 și 100.000 de lei
Distribuie acest articol!