Înmatriculările de autoturisme în România au scăzut cu 25,8% în primele trei luni din acest an comparativ cu perioada similară a anului trecut, conform unui comunicat de presă al Asociaţiei Producătorilor şi Importatorilor de Autoturisme (APIA).
„După ce, în ultimele 4 luni ale anului 2020, am consemnat creşteri importante ale înmatriculărilor de autovehicule, anul 2021 a debutat cu o scădere semnificativă în lunile ianuarie (-46,6%) şi februarie (-18,8%), acestea fiind, într-o oarecare măsură, compensate de creşterea de 19,4% din luna martie. Pe plan european, însă, după o creştere importantă în luna martie (+87,3%), primul trimestru se încheie cu o creştere generală de 3,2%”, se spune în comunicat, scrie Agerpres.
Revenind la piaţa naţională, top-ul pe mărci (autoturisme + autovehicule comerciale) după 3 luni din anul 2021 este condus de către Dacia (4.322 unităţi), urmată de Ford (2.656 unităţi), Toyota (2.061 unităţi), Hyundai (1.844 unităţi), Volkswagen (1.833 unităţi), Skoda (1.767 unităţi), Mercedes Benz (1.541 unităţi), Renault (1.456 unităţi), BMW (956 unităţi) şi Suzuki (809 unităţi).
Autoturismele (care reprezintă cca. 79% din total) au înregistrat, în luna martie 2021, un volum de 7.752 unităţi, cu 18,7% mai mare decât în luna similară din 2020. Pe ansamblul primelor 3 luni din 2021, se înregistrează a scădere generală de 25,8% comparativ cu perioada similară a anului anterior.
Conform sursei citate, după primele 3 luni ale anului 2021, se observă o evoluţie mixtă a segmentelor în care sunt încadrate autoturismele, segmentele în creştere fiind A (+115,8%), F (+153,5) si „Sport” (+19,0%), celelalte fiind în scădere. În ceea ce priveşte cota de piaţă, segmentul SUV este pe prima poziţie, cu o cotă de 45,3% (în creştere cu 5,8 pp faţă de 2020), urmat de C, cu 26,6% (în scădere cu 7,2 pp) şi B,