Potrivit sursei citate, înainte de a fi publicat, manualul a trecut prin testări de-ale specialiștilor și practicienilor din învățământul preuniversitarcu scopul de a garanta că materialul răspunde nevoilor cadrelor didactice și elevilor și că aspectele teoretice din manual sunt relevante în prezent, sunt prezentate clar și activitățile propuse sunt implementabile în activitatea de la clasă.
Abordarea la clasă a egalității de gen, necesară în actualul context social și politic
„Situațiile în care există inegalitate de gen apar deseori în mediul școlar și se răsfrâng asupra tuturor elevilor, nu doar asupra celor vulnerabili, de multe ori consecințele fiind profunde, iar profesorii trebuie să fie capabili să gestioneze astfel de situații. Din păcate, în clase încă circulă păreri conform cărora fetele nu ar fi suficient de potrivite precum băieții la diverse activități care implică utilizarea rațiunii și a inteligenței, fiindu-le atribuite, mai degrabă, treburile gospodărești. Aceste concepții greșite sunt împărtășite de mulți elevi, ca urmare a unei insuficiente informări pe tema egalității de gen. Este necesar ca profesorii să fie instruiți în ceea ce privește egalitatea de gen, indiferent de materia pe care o predau”, a declarat Ligia Murășan, profesoară de Limba și literatura română în localitatea Almașu, jud. Sălaj, participantă la elaborarea materialului.
Structura manualului
Manualul este structurat în cinci capitole și cuprinde:
- aspecte teoretice despre stereotipii și prejudecăți de gen,
- informații despre diferite forme de discriminare a fetelor și femeilor, inclusiv exemple din cazuistica CEDO și CNCD,
- teme vizate de egalitate de gen, în special în ceea ce privește educația.
- o secțiune rezervată conceptului de intersecționalitate, pentru a sublinia modul în care multiplele dimensiuni identitare ale unei persoane (etnie, orientare sexuală, dizabilitate, gen, vârstă etc.) se pot întrepătrunde și crea vulnerabilități suplimentare.