Distribuie acest articol!
Certificatul verde, o normă impusă de aproximativ două săptămâni, care restricţionează accesul persoanelor nevaccinate în malluri, magazine de modă sau cosmetice, are efecte şi pe piaţa distribuţiei de materiale de construcţii, scrie ZF.
Retailerii de bricolaj spun că resimt scăderi importante ale traficului de cumpărători şi, implicit, ale vânzărilor.
„În acest moment, suntem nevoiţi să permitem accesul în magazine doar clienţilor care deţin un certificat verde. Înţelegem să respectăm deciziile autorităţilor, nu avem alternativă. De când au intrat în vigoare noile dispoziţii legale, traficul în magazinele noastre a scăzut cu circa 45% şi, drept rezultat, am fost obligaţi să reducem comenzile de aprovizionare la furnizori, care sunt în proporţie de peste 85% companii româneşti. Dacă această situaţie se prelungeşte, impactul în industrie va fi devastator şi îi va afecta în mod egal atât pe retaileri, cât şi pe producători, atât pe funcţionarii care lucrează pentru stat, cât şi pe toţi colegii din mediul privat, atât pe cei vaccinaţi, cât şi pe cei nevaccinaţi“, spune Dragoş Pavăl, acţionar al Dedeman, liderul pieţei de bricolaj din România, cu 56 de magazine şi afaceri de 9,1 miliarde de lei în 2020.
Fondatorul Dedeman adaugă şi că măsura este o formă de responsabilitate socială într-un context atât de dificil precum cel actual.
„Este limpede că niciun business şi niciun antreprenor nu-şi doreşte să fie constrâns să aleagă între clienţii săi, pentru că fiecare dintre aceştia este important în egală măsură. Însă totodată, fiecare dintre noi trebuie să contribuie pentru ca un număr cât mai mic de oameni să fie expuşi şi să-şi pună sănătatea în pericol“, mai spune Dragoş Pavăl.
Şi în magazinele Leroy Merlin certificatul verde este obligatoriu pentru a putea face cumpărături. Efectele s-au văzut în comerţul online. „Numărul comenzilor de pe Internet a crescut de patru ori în cinci zile. Găsim soluţii pentru clienţii noştri astfel încât să-şi poată face cumpărăturile de pe site, chiar dacă nu sunt vaccinaţi“, spune Frédéric Lamy, CEO-ul Leroy Merlin România.
Francezii au 19 magazine pe piaţa locală, cel mai recent fiind deschis la jumătatea lunii mai, la Târgovişte. Leroy Merlin a avut în 2020 o cifră de afaceri de aproape 2,2 miliarde de lei, iar estimările lui Frédéric Lamy în primăvară arătau că businessul va depăşi 3 miliarde de lei în 2021.
„Şi la noi, intrarea se face doar în baza certificatului verde, iar vânzările au mult de suferit din păcate“, spune Cătălin Dumitru, acţionar al Max SRL, o companie din Murfatlar, judeţul Constanţa, care deţine o reţea cu 11 magazine de materiale de construcţii şi afaceri de aproape 100 de milioane de lei în 2020.
Distribuie acest articol!