Distribuie acest articol!
Un grup de operatori aerieni europeni au convenit joi să returneze contravaloarea biletelor pasagerilor zborurilor anulate în timpul pandemiei de Covid-19, angajându-se ca în viitor să ofere informaţii mai bune referitoare la drepturile pasagerilor, transmite Reuters.
După discuţii cu Comisia Europeană, 16 companii aeriene au fost de acord să restituie banii datoraţi pasagerilor, să informeze mai bine călătorii când companiile anulează zborurile şi să ofere vouchere doar atunci când pasagerii optează pentru ele.
Companiile aeriene participante includ Air France-KLM, British Airways, Easyjet, Lufthansa, Ryanair, TAP şi Wizz Air, printre altele.
„În faza incipientă a pandemiei, unele companii aeriene au impus pasagerilor voucherele”, a declarat într-un comunicat Didier Reynders, comisarul european pentru justiţie.
„Au acţionat împotriva normelor UE de protecţie a consumatorilor. Acest lucru a fost inacceptabil”, a spus el.
Autorităţile naţionale din fiecare stat membru al UE sunt responsabile pentru aplicarea legilor UE privind protecţia consumatorilor. Legislaţia UE, şi anume Regulamentul privind cooperarea în materie de protecţie a consumatorilor (CPC), a creat o reţea de autorităţi pentru a se coordona cu privire la astfel de probleme.
Comisia Europeană a declarat că aceasta a fost cea mai mare acţiune de cooperare în domeniul protecţiei consumatorilor din istoria reţelei CPC şi prima acţiune care s-a bazat pe o alertă din partea Comisiei.
„Companiile aeriene au încălcat masiv drepturile consumatorilor europeni în timpul pandemiei”, a declarat Monique Goyens, directorul general al Organizaţiei Europene a Consumatorilor, CEUC, care a condus plângerea către UE în iulie 2020, într-o declaraţie prin e-mail.
”Este timpul ca companiile aeriene să îşi repare greşeala … Mulţi consumatori din toată Europa aşteaptă în continuare să îşi primească banii pentru zborurile anulate în timpul primelor blocaje din 2020”, a spus Goyens.
Comisarul UE pentru Transporturi Adina Vălean a salutat, de asemenea, acordul, adăugând că acesta va restabili încrederea dintre pasageri şi companii aeriene.
„Redresarea sectorului transportului aerian depinde de acest lucru”, a spus Vălean.
Distribuie acest articol!