Cheltuielile bărbaţilor pentru achiziţia de bunuri cauzează cu 16% mai multe emisii care contribuie la încălzirea climatică în comparaţie cu cele ale femeilor, în pofida faptului că sumele alocate sunt similare, a constatat un studiu citat miercuri de The Guardian. Cea mai semnificativă diferenţă a fost observată în privinţa sumelor alocate de bărbaţi pentru combustibil.
Potrivit cercetătorilor, diferenţele de gen în ceea ce priveşte emisiile au fost puţin studiate şi ar trebui luate în calcul în cadrul acţiunilor pentru combaterea crizei climatice.
În cadrul analizei, au fost comparaţi bărbaţi şi femei singure din Suedia şi s-a constatat că alimentele şi concediile au contribuit la peste jumătate din cantitatea totală de emisii, în cazul ambelor sexe.
Oamenii de ştiinţă au notat că înlocuirea consumului de carne şi a produselor lactate cu alimente pe bază de plante şi utilizarea trenului în concedii în locul avionului sau a maşinii, reduc emisiile oamenilor cu 40%.
„Credem că este important să se ia în considerare diferenţa dintre bărbaţi şi femei în procesul de elaborare a politicilor”, a declarat Annika Carlsson Kanyama de la compania de cercetare Ecoloop din Suedia, care a condus studiul.
„Modul în care cheltuiesc este foarte stereotip – femeile cheltuiesc mai mulţi bani pentru decorarea casei, sănătate şi haine, iar bărbaţii pe combustibil pentru maşini, mese în oraş, alcool şi tutun”, a adăugat specialista, potrivit Agerpres.
Ce impact pot avea oamenii în lupta contra schimbărilor climatice
Cercetarea, publicată în Journal for Industrial Ecology, nu a luat în considerare combustibilul pentru autovehicule utilizate în desfăşurarea activităţii, precum taxiuri sau autospeciale.
Cercetări anterioare au constatat că, în familiile cu o singură maşină, bărbaţii o foloseau mai des pentru a merge la muncă în comparaţie cu femeile, acestea din urmă fiind mai înclinate să utilizeze transportul public.