Nicușor Dan a anunţat că a propus finanţarea celor 9 proiecte pentru construirea trenului metropolitan prin Planul Naţional de Redresare şi Rezilienţă şi Capitala va avea în final 8 tronsoane de cale ferată modernă. Valoarea totală a proiectelor este de aproximativ 530 milioane euro.
„Cel mai mare proiect pentru cea mai mare problemă a Capitalei – acesta este trenul metropolitan, care va avea o contribuţie importantă la rezolvarea chestiunii traficului în Bucureşti. Pentru realizarea trenului metropolitan pe infrastructura existentă a CFR, am propus finanţarea prin PNRR a 9 proiecte complementare, 8 dintre ele dedicate modernizării celor 8 linii de cale ferată şi unul dedicat achiziţiei de trenuri. Lucrările de modernizare a căilor ferate includ reparaţii capitale ale şinelor, reabilitarea staţiilor existente şi construirea de noi staţii, modernizarea trecerilor la nivel, pasaje rutiere, electrificarea liniilor, iar în privinţa mijloacelor de transport avem în vedere achiziţia a 50 de trenuri electrice”, a scris Nicuşor Dan vineri pe Facebook.
El a prezentat şi tronsoanele de cale ferată care vor modernizate în Bucureşti. „Vom avea în final 8 tronsoane de cale ferată modernă în jurul Capitalei: Gara Obor – Chiajna – Gara de Vest (primul tronson), Gara de Nord / Basarab – Gara de Vest – Progresul (al doilea tronson), Gara de Vest – Staţia Vasile Milea (al treilea tronson), Gara de Nord – Chitila – Scroviştea (al patrulea tronson), Gara Obor – Brăneşti – Islaz (al cincilea tronson), Gara de Nord – Chiajna – Grădinari (al şaselea tronson), Gara de Nord – Mogoşoaia – Grădiştea (al şaptelea tronson) şi Gara de Nord – Săbăreni (al optulea tronson)”, a completat edilul general.
Acesta a mai spus că pentru realizarea trenului metropolitan va exista o colaborare cu Ministerul Transporturilor şi cu cei din Consiliul Judeţean Ilfov. „Valoarea totală a acestor 9 proiecte este de circa 530 de milioane de euro, iar în realizarea trenului metropolitan vom colabora cu Ministerul Transporturilor, cu Consiliul Judeţean Ilfov şi cu primăriile mai multor localităţi învecinate Capitalei. E o investiţie de mare anvergură, care va avea un impact pozitiv atât asupra mobilităţii în Bucureşti şi Ilfov, cât şi asupra calităţii mediului”, a conchis Nicuşor Dan.