Două știri economice din această săptămână arată diferențele majore care există între România și Germania. Sau între Timișoara și Berlin. Asemănarea ar fi că și noi avem primar neamț.
Prima știre, din 14 iunie, primită cu aplauze și urale de români se referă la planul de investiții prezentat de DRÄXLMAIER Group, în cadrul unui eveniment la care au participat autoritățile locale și județene. Plan care a fost oarecum anunțat în premieră de primarul Fritz cu câteva zile înainte. Investiția germanilor, de 200 de milioane de euro, va fi implementată în următorii șase ani și are, ca ”punct culminant”, viitorul sistem de asamblare a bateriilor pentru mașinile hibrid ale unui producător de automobile premium începând cu 2022. Proiectul va fi realizat în mai multe etape și presupune construirea a peste 40.000 de m² de zone de producție, depozite și clădiri de birouri. Din partea autorităților locale au venit doar mesaje de susținere, de apreciere și de bucurie.
Primarul Dominic Fritz a spus chiar că: „Primăria Timișoara susține toate investițiile în tehnologii verzi, nepoluante și ne bucurăm că DRÄXLMAIER Group a ales orașul nostru pentru construirea unei astfel de fabrici moderne”.
”Investiția contribuie la planul de dezvoltare economică a județului și dorim să ne oferim tot sprijinul pentru implementarea acestui proiect, în acord cu noile trenduri economice globale din domeniul e-mobilității, poziționând Timișul și Timișoara pe noua hartă a automobilului electric”, a declarat Alin Nica, președintele Consiliului Județean Timiș.
Cu doar o zi înainte, site-urile agențiilor de presă din întreaga lume spuneau că investiția în fabrica Tesla de la Berlin este blocată din nou de justiția din Germania din cauza a două ONG-uri.
„Giga-fabrica” producătorului auto Tesla de lângă Berlin nu se va deschide în iulie conform planificării din cauza modificărilor cererii de autorizație de construire,