Locuitorii județului Tulcea se plâng de faptul că drumurile și casele le sunt grav afectate de circulația mașinilor de mare tonaj. Ei au sesizat acest aspect senatorului AUR Valentin Cioromelea, care a transmis nemulțumirile acestora mai departe, către Ministerul Transporturilor.
Situația ar fi putut fi evitată dacă autoritățile ar fi luat măsuri, de exemplu, utilizarea transportului feroviar sau fluvial pentru transporturile de mare tonaj. Senatorul Valentin Cioromelea a precizat că există o inițiativă a Ministerului Transporturilor privind scăderea greutății maxime admise de la 60 de tone la 50 de tone, pentru a proteja șoselele încă nedistruse de aceste transporturi. Măsura vine cu întârziere, ținând cont că drumurile au fost afectat de circulația mașinilor de mare tonaj, fapt ce va genera costuri suplimentare pentru reparare.
„În cadrul audiențelor săptămânale, am primit la cabinetul parlamentar mai multe sesizări din parte cetățenilor. Aceștia sunt nemulțumiți de circulația mașinilor de mare tonaj, care le distrug casele și drumurile, în contextul războiului de la granița României, transporturilor militare cu tonaj depășit s-au intensificat”, a declarat senatorul AUR.
În acest context, Valentin Cioromelea a solicitat Ministerului Transporturilor să ofere răspunsuri punctuale la următoarele întrebări:
- De ce ministerul transporturilor nu a luat în calcul varianta alternative, precum transportul feroviar sau fluvial pentru transporturile de mare tonaj?
- Care sunt cele mai afectate drumuri publice din județul Tulcea, în urma transporturilor cu tonaj depășit și la cât se ridică costurile?
- Aveți în plan despăgubirea cetățenilor care au raportat degradarea caselor din cauza intensificării transporturilor cu tonaj depășit, dar și a lipsei de reacție a ministerului?
- Aveți în vedere măsura de a limita viteza pentru aceste transporturi de mare tonaj pe anumite tronsoane, în special în localități?