România ar putea pierde 1,4 miliarde de lei dacă Magistrala 6 de metrou nu ajunge la Otopeni

România ar putea pierde și bani și credibilitate, dacă metroul nu va ajunge până la Aeroportul Otopeni. Avertismentul vine atât de la consultantul japonez angajat de Metrorex pentru a superviza proiectul, cât și de la Ministerul de Externe. S-ar putea pierde 1,4 miliarde de lei puși la dispoziția României cu ani în urmă de Agenţia Japoneză de Cooperare Internaţională tocmai pentru a lega Capitala de cea mai mare poartă aeriană a țării printr-o linie de metrou. Ministrul Transporturilor, Cătălin Drulă, declara recent că realizarea tronsonului dintre stația Tokyo, situată în apropierea complexului comercial Băneasa, și Aeroportul Otopeni nu se justifică din punct de vedere economic.

Linia de metrou spre Aeroportul Otopeni începe de la stația 1 Mai. Realizarea primului tronson până la stația Tokyo, în apropierea complexului comercial Băneasa, a fost scoasă la licitație încă din 2019. Nu știm încă cine va realiza lucrările. Ce știm este că va avea șase kilometri și șapte stații.

Investiția doar pentru realizarea tunelurilor și a stațiilor de pe prima secțiune, nu și pentru realizarea finisajelor, este estimată la 1,3 miliarde de lei. Lucrările ar urma să dureze 4 ani. Primii șase kilometri din linia de metrou spre aeroport sunt și cei pe care Comisia Europeană a acceptat să-i finanțeze cu 2,3 miliarde de lei.

Bruxelles-ul nu condiționează alocarea acestor bani de continuarea magistralei spre aeroport.

„Este de competența autorităților române să decidă dacă și cum va fi implementată cea de-a doua secțiune”, au declarat, pentru Digi24, reprezentanții Comisiei Europeane.

Ministrul Transporturilor, Cătălin Drulă, declara recent că și-ar dori o reprioritizare a investiților în infrastructura de metrou. Continuarea magistralei 5 Drumul Taberei-Eroilor spre Piața Iancului și Pantelimon ar fi mai utilă decât continuarea liniei spre Otopeni, spune acesta.

„Dincolo de centrul comercial Băneasa,

 » sursa: www.digi24.ro