Situaţia laboratoarelor din unitățile de învățământ din România, în special a celor de chimie, ridică probleme foarte serioase atât din punct de vedere al dotării, cât şi al siguranţei copiilor, cadrelor didactice, personalului angajat, dar şi al siguranţei clădirilor şi mediului. Senatoarea AUR Rodica Boancă semnalează că majoritatea laboratoarelor deţin substanţe chimice pe care le-au primit pentru utilizare înainte de 1990, aducând la cunoștința ministrului Educației Sorin Cîmpeanu această situație îngrijorătoare, care stagnează progresul tinerei generații și o pune în pericol.
„Aţi iniţiat, sau există în desfăşurare la nivelul ministerului, o acţiune care să cuprindă toate unităţile de învăţământ cu scopul eliminării substanțelor de laborator şi al dotării corespunzătoare cu unele noi sau cu truse speciale pentru experimente. Dacă răspunsul este afirmativ, vă rog să ne comunicaţi stadiul acestor acţiuni, ce instituţie coordonează programul şi care sunt măsurile prevăzute de acest program? Dacă după realizarea lucrărilor de consolidare a fost acordată atenţia necesară amenajării laboratoarelor (chimie, fizică, biologie) cel puţin la standardele dinaintea anilor ’90 şi cum a fost verificată?„, a întrebat senatoarea AUR Rodica Boancă.
Senatoarea AUR Rodica Boancă consideră necesară până la obligatorie implicarea Ministerului Educației în soluționarea acestor probleme, pentru că, în acest caz, descentralizarea însoţită de subfinanţare, nu asigură progres, ci un regres important, Ia nivelul anilor 60.
Termenul de utilizare a substanțelor chimice a expirat demult, iar procedura pentru eliminarea acestora este una specifică şi costisitoare. În condițiile în care finanţarea şcolilor este la un nivel care nu asigură echipamentele necesare, conducerea acestora preferă întotdeauna să taie sumele propuse pentru dotări, pentru a asigura minima funcţionare a lor.