Proiecte de succes prin fonduri de coeziune. Oportunități. Lecții învățate

Autorități și beneficiari au vorbit miercuri, în cadrul unui webinar EURACTIV.ro despre fondurile de coeziune și rolul lor în sprijinirea comunităților locale, a instituțiilor de învățământ, cercetării sau a educației pentru copii defavorizați.

Viitor prin școală, educație pentru copii defavorizați – Anca Stamin, director Programe, Salvați Copiii

– proiectul ”Viitor prin școală” e unul dintre cele două proiecte ale Salvații Copiii în cadrul POCU ”Școală pentru toți”, noi îl considerăm de succes pentru că am reușit să ajutăm peste 1.100 de copii din categorii defavorizate să se apropie de școală, să aducem schimbări în poveștile lor de viață, să aducem zâmbetul pe chipul unor copii destul de încercați de greutățile vieții.

– peste 80% sunt din mediul rural și urban mic

– peste o treime din copiii din România se află în risc de sărăcie sau excluziune socială

– România e o țară a șanselor inegale, deoarece acest risc de sărăcie sau excluziune socială variază de la 14,4% în marile orașe la 27,8% în orașețe mici și suburbii și 44,3% în mediul rural.

– în ultimii ani, peste 45.000 de elevi abandonează anual școala

– părăsirea timpurie a școlii afectează circa 15% dintre tinerii români, procentul e mai mare în mediul rural – 22,4%.

proiectul ”Viitor prin școală” are va scop prevenirea și reducerea abandonului școlar timpuriu în rândurile copiilor și tinerilor din grupuri vulnerabile, copii din comunități defavorizate, copii de etnie romă, copii cu părinți plecați la muncă în străinătate sau din familii cu statut socio-economic scăzut

Lecții ale acestui proiect: 

– necesitatea parteneriatului între școală și serviciul public de asistență socială sau autoritate locală, pentru a întări un astfel de tip de intervenție,

 » sursa: ziuadevest.ro