Marea surpriză a alegerilor parlamentare de anul acesta o reprezintă, fără îndoială, partidul AUR (Alianţa pentru Unirea Românilor), clasat pe locul 4 în preferinţele românilor şi pe 3 în diasporă, mulţi întrebându-se, pe bună dreptate, cum a reuşit un partid înfiinţat peste noapte să obţină atâtea voturi. Răspunsul: o campanie de marketing de tip „gherilă”, în special în online, care s-a manifestat inclusiv în Bihor, unde formațiunea a reușit să „dea” un deputat cu reputaţie de interlop.
Grup reprofilat
Un grup înfiinţat în urmă cu 3 ani pe Facebook, fără legătură cu teme politice, ci destinat anunțurilor publicitare, a fost redenumit, subit, cu numele filialei AUR Bihor, care are azi peste 11.000 de urmăritori, creând impresia unei adeziuni de masă.
Informaţia este vizibilă la o simplă verificare a detaliilor grupului. Conform datelor disponibile la capitolul „istoric”, pe Facebook, grupul „Publicitate Oradea” a fost înfiinţat pe 7 mai 2017, iar pe 14 octombrie 2020 numele s-a schimbat în AUR Filiala Bihor. Miercuri dimineaţă avea nu mai puţin de 11.256 de urmăritori!
De altfel, inclusiv la o căutare pe Facebook cu termenii „publicitate oradea”, grupul redenumit apare al doilea rezultat.
Nu este clar cine a înfiinţat acest grup, însă cert e că, la momentul publicării acestui articol, este administrat de 4 persoane, între care şi preşedintele AUR Bihor, Mihai Lasca, un personaj controversat, proaspăt ales deputat, despre care BIHOREANUL a mai scris, dat fiind că are condamnări pentru violenţă şi este judecat pentru constituirea unui grup criminal organizat.
De altfel, „migrarea” grupului Facebook în politică coincide cu momentul implicării lui Mihai Lasca ca manifestant al cauzei „anti-mască” la mitinguri organizate sub pretextul unor acțiuni civice. Deși nu a făcut public acest lucru,