Galați, un oraș cu tradiție portuară, are toate premisele să devină un paradis nautic. Este nevoie doar de voință politică și de o gândire strategică, susține deputatul AUR Lilian Scripnic.
Dunărea, în loc să producă bani, este total ignorată. Astăzi nu avem amenajări pentru distracție, pentru cumpărături, pentru navigație, deși am putea face bani frumoși, așa cum se întâmplă în alte țări care sunt străbătute de acest fluviu. Planuri în acest sens au existat, de pildă, Canalul Dunărea-București, care a fost abandonat, deși el a fost construit în proporție de 75-80% încă dinainte de 1989. Pentru a revitaliza acest proiect nu ar necesare foarte multe investiții, iar o parte din bani ar putea veni din fonduri europene. Finalizarea acestui proiect ar aduce și un plus pentru transportul comercial și de agrement pe Dunăre.
Cum arată situația astăzi? „Teoretic, ca să ajungem de la Galați la Brăila ne ia o jumătate de oră cu o șalupă, dacă vrem să mergem la Tulcea ne ia două ore, iar de acolo putem ajunge în Delta Dunării și chiar la Marea Neagră. Din păcate, suntem în epoca de piatră din punct de vedere al infrastructurii. În Galați ar fi 2500 de proprietari de mici ambarcațiuni – bărci, șalupe, plus la toate am avea și alți doritori care ar putea veni din alte orașe.
În schimb, proprietarii sunt taxați și nu există posibilitatea de a acosta aceste nave mici deoarece Consiliul Județean sau primăria nu și-au mai dat interesul să dezvolte această problemă. Există câțiva investitori privați – Clubul Nautic Monaco, Asociația sportivă Nautica, care au creat câteva locuri de acostare. Singurul ponton este cel construit în 2009, care avea o capacitate de 80 de ambarcațiuni și a costat 800 de mi de euro. Astăzi este distrus, amplasarea a fost aleasă greșit de la bun început”, a explicat Lilian Scripnic.